CENIS ist als Spezialist für individuelle und hochwertige Personaldienstleistungen seit fast 40 Jahren Ihr persönlicher und kompetenter Ansprechpartner für Ihre berufliche Zukunftsgestaltung.
Wir finden zielgerichtet und nach Ihren Wünschen den für Sie passenden Job und verwirklichen so gemeinsam Ihren nächsten Karriereschritt mit fairen Konditionen und einem Mehrwert für alle beteiligten Parteien.
Wir ermöglichen Ihnen den unkomplizierten Ein- und Aufstieg in wirtschaftsstarke Branchen, darunter Luft- und Raumfahrt, Maschinenbau, Chemie- und Automobilindustrie sowie Medizin- und Energietechnik oder die öffentliche Verwaltung.
Das bieten wir:
* Wir suchen Ihren Job nach Ihren Vorstellungen
* Attraktives Arbeitsumfeld mit guten Übernahmechancen
* Betriebliche Altersvorsorge
* Festanstellung bei CENIS gemäß GVP/DGB-Tarifvertrag
* Übertarifliche Vergütung und Zulagen ab dem ersten Tag sowie tarifliche Jahressonderzahlungen
* Bis zu 30 Tage Jahresurlaub
* Flexible Arbeitszeitgestaltung, Führung Ihres Gleitzeitkontos, bezahlte Überstunden bzw. Freizeitausgleich
* Zuschuss zur betrieblichen Altersvorsorge
* Beteiligung an den Fahrtkosten im Bereich des ÖPNV
* Nach Möglichkeit Arbeiten aus dem Homeoffice
* Individuelle Betreuung durch Ihre/n persönliche/n CENIS AnsprechpartnerIn
* MitarbeiterInnen-werben-MitarbeiterInnen-Prämie in Höhe von bis zu 1.500 Euro
Starten Sie mit uns durch und übernehmen Sie gerne Verantwortung in der unten beschriebenen Position.
Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung mit Angabe Ihrer Gehaltsvorstellung sowie dem frühestmöglichen Eintrittstermin.
Beschreibung
* Planning, managing, coordinating and executing department meetings and events together with respective CRM Excellence teams and global teams
* Strategic planning and alignment of marketing- and communication activities for Commercial Excellence, based on the overall targets and defined key topics of the department, together with your team lead
* Developing integrated communication concepts for key topics with a focus on digital media and channels; including alignment with respective team leads, topic owners and management where applicable
* Executing these concepts, from briefing, planning, and budgeting to creating timelines, defining channels, producing assets, to publishing, monitoring and reporting on the impact of your communication for the defined target group
* Consulting team-leads and topic owners regarding communication activities of their content and pro-actively suggesting new ways and ideas to reach the target audience effectively, closely collaborate with respective Change Management
* Driving the success of our key communication platforms and channels on our internal Social Media Channel on Microsoft Viva Engage and our SharePoint Online Intranet pages
* Coordinating the communication with neighboring departments in Corporate Marketing and Corporate Communications where relevant
* Supervising trainees, working students within the Commercial Excellence Communications team.
Your Qualifications and Experience
* You hold a BA or MBA in Event Management including Digital Events, Marketing Communications, Media and/or equivalent
* Alternatively, you have a minimum experience of 6 years working in a similar position in a corporate company, an advertising-, PR-, event- and/ or media-agency
* Managing complex marketing communication projects & events with various stakeholders in a corporate setting is anything but new to you
* You have already planned and executed larger meetings and events in a physical, virtual and/or hybrid setting
* You have proven experience in Sales- and B2B communication and/or internal and Corporate Communications
* ‘Translating’ abstract and technical topics into engaging stories and communication concepts for a Sales- and/or internal audiences is something you are passionate about
* You have been working and feel comfortable in different team constellations in a dynamic B2B work environment and ideally have already been working with colleagues in other countries
* Your experience and knowledge in social media and/or influencer marketing goes beyond posting on your own Instagram account and you have been developing and executing respective campaigns
Your Profile and Skills
* You are an outstanding communicator with the ability to build relationships, influence across all levels, and excite people with ideas and stories
* You agree that “the only constant is change”, and rather see this as opportunity than a threat
* You show excellent organizational and project management skills, that help you to stay on top of your topics and keep timelines and budgets
* Your expertise in Office 365 applications, ideally including MS Teams, MS Planner, MS Forms, MS Stream Sharepoint Online or equivalent is excellent
* Design matters for you and you can even make a Power Point slide look good and on-brand
* You know how to use digital collaboration tools such as Concept Board or similar
* You have a creative mind-set, be it for solving problems or bringing in new ideas and trends with regards to communication or teamwork
* You can express yourself fluently and brilliantly in writing, in English and ideally also in German and communicate with stakeholders accordingly
* Our values make our culture, and you can already relate to them: We listen first, win together, learn passionately, step boldly and own it
Bei uns zählt die Qualifikation – unabhängig von Alter, Geschlecht, Behinderung, sexueller Orientierung/Identität sowie sozialer, ethnischer und religiöser Herkunft. Wir freuen uns auf Bewerbungen von Menschen mit vielfältigen Hintergründen.
Sie haben Fragen zu einer Tätigkeit als Person mit einer Behinderung? Bewerben Sie sich gezielt unter inklusion@cenis und erhalten spezielle Vorteile sowie Zusatzleistungen, wir informieren Sie gerne.