Job Description: Deine Aufgaben – Du machst mit uns den Unterschied: Betreuung der operativen Bestellungen des Tochterunternehmens Techem Solutions GmbH Schnittstelle inklusive Zusammenarbeit mit dem strategischen Einkauf sowie der Projektleitung der Techem Solutions GmbH Annahme von Bestellanforderungen und Ausführung von Bestellungen Nachverfolgung und Pflege von Auftragsbestätigungen und Anmahnung der Lieferanten sowie Unterstützung im Eskalationsfall bei Terminabweichungen Rechnungsklärung bei unterschiedlichem Preisverständnis zwischen Lieferanten und Techem Operative Abwicklung von Reklamationen bzgl. Mengen- & Terminabweichungen und Weiterbelastungen (Fehler- und Ausschussmeldungen) Unterstützung bei kleineren Preisverhandlungen im Bereich von Heizungstechnik und Betriebsführung Unser Team: Unser Teamwork ist ein großer Baustein zum Erreichen unserer ambitioniert gesteckten Ziele Mit gutem Teamspirit und gegenseitiger Unterstützung sind wir Treiber der Veränderung bei Techem und gehen mit gutem Beispiel voran Entstehende Probleme versuchen wir gemeinsam zu lösen, um so die Ziele zu erreichen und die Themen voranzubringen Dein Profil – Damit begeisterst Du uns: Erfolgreicher Abschluss einer kaufmännischen Ausbildung bzw. vergleichbares Ausbildungsniveau Erste Berufserfahrung, größtenteils davon in den Bereichen Einkauf/Logistik/Materialwirtschaft, wir geben aber auch gerne Berufseinsteigern (m/w/d) eine Chance Kenntnisse im Heizungsanlagenbau bzw. Anlagenbau sind wünschenswert Durchsetzungsvermögen, Kooperationsbereitschaft und -fähigkeit Ausgezeichnete Kommunikationsfähigkeiten Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Sicherer Umgang mit MS Office und gängigen Einkaufssoftware-Systemen Super atmosphere: Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days’ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities, wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy" For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the "Corporate Benefits" programme The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement. Apply now: Do something good for your career and the atmosphere: Use the online application form to send us your application, not forgetting the job code, your expected salary and earliest starting date. Hauptstraße 89, 65760 Eschborn Germany http://www.techem.de Commercial service providers are kindly requested not to contact us.