Enghouse Systems is seeking a highly motivated and customer-focused professional to join our team as a Customer Experience and Renewals Specialist. In this role, you will play a crucial part in ensuring our clients receive exceptional support, assistance with product renewals, and nurturing long-term relationships. You will collaborate closely with our Support & Customer Success teams and R&D to deliver a world-class customer experience. This is a Remote role reporting to the Director, Operations (BSS). Responsibilities: Build and maintain strong relationships with Enghouse Systems' customers, ensuring their satisfaction and addressing any concerns or issues promptly. Proactively manage the renewal process for existing customers as well as new revenue opportunities from both existing customers and New Logos. Collaborate with the internal team to identify upsell and cross-sell opportunities during the renewal process. Serve as a point of contact for customer inquiries, providing timely and accurate information, and ensuring a positive customer experience. Analyze customer data to identify trends and opportunities for improving customer satisfaction and retention. Team Collaboration: Work with other teams to ensure a smooth onboarding experience for clients. Maintain detailed records of customer interactions, renewals, and support requests. Qualifications and Experience 2-3 years of relevant experience Proven experience in customer service, account management, or renewals management. Exceptional interpersonal and communication skills. Strong problem-solving abilities and attention to detail. Ability to work effectively in a cross-functional team environment. Familiarity with CRM and customer support systems is a plus. Knowledge of the software industry and customer engagement solutions is a bonus. Written and Verbal fluency in German language is a must Basic fluency in English is required; candidates should be able to converse in English with clients Legally eligible to work in Germany without sponsorship What we offer: Flexible remote work model A role with exciting opportunities for growth and development Be part of a thriving, international company Enjoy a comprehensive benefits package About Us: Enghouse Networks technology portfolio spans Business Support Systems (BSS), Operations Support Systems (OSS), Mobile Value-Added Services (VAS), Network Security, Control & Routing Automation, all of which are designed to deliver strategic value for next generation communication service providers and telecommunications businesses around the globe. Enghouse Networks is a member of GSMA and the TM Forum. Enghouse Networks is a subsidiary of Enghouse Systems Limited, a publicly traded Canadian-based software and services company founded in 1984. Enghouse shares are traded on the Toronto Stock Exchange (TSX) under the symbol ENGH. Enghouse Systems serves several distinct vertical markets through its three divisions, each developing and selling enterprise-oriented applications software. We appreciate the enthusiasm of all applicants, and while we thank you for your interest, only those selected for an interview will be contacted. Enghouse is proud to be an equal-opportunity employer, ensuring that all applicants are considered without discrimination, and accommodations will be provided upon request during the hiring process. Ready to revolutionize the future with us? Apply now Enghouse Systems sucht einen hochmotivierten und kundenorientierten Profi (m/w/d), der unser Team als Spezialist für Kundenerfahrung und Erneuerungen verstärkt. In dieser Rolle spielen Sie eine entscheidende Rolle dabei, sicherzustellen, dass unsere Kunden außergewöhnlichen Support und Hilfe bei Produkterneuerungen erhalten und langfristige Beziehungen pflegen. Sie arbeiten eng mit unseren Support- und Kundenerfolgsteams sowie mit F&E zusammen, um eine erstklassige Kundenerfahrung zu bieten. Dies ist eine Remote-Rolle, die dem Director, Operations (BSS) unterstellt ist. Aufgaben: Sie bauen enge Beziehungen zu den Kunden von Enghouse Systems auf und pflegen diese, stellen deren Zufriedenheit sicher und gehen etwaige Kundenanliegen oder -probleme umgehend an. Sie verwalten proaktiv den Renewal Prozess für bestehende Kunden und eruieren neue Umsatzmöglichkeiten sowohl von bestehenden Kunden als auch von potentiellen Neukunden. Sie arbeiten dazu eng mit dem Vertrieb zusammen, um Upselling- und Cross-Selling-Möglichkeiten während des Renewal Prozesses zu identifizieren. Sie analysieren Kundendaten, um Trends und Möglichkeiten zur Verbesserung der Kundenzufriedenheit und -bindung abzuleiten. Zusammenarbeit im Team: Sie arbeiten mit anderen beteiligten Abteilungen zusammen, um einen reibungslosen Onboarding-Prozess für Kunden zu gewährleisten. Sie dokumentieren Kundeninteraktionen, Vertragsverlängerungen und Supportanfragen sorgfältig. Qualifikationen und Erfahrung 2-3 Jahre relevante Erfahrung Nachgewiesene Erfahrung im Kundenservice, Account-Management oder Erneuerungsmanagement Außergewöhnliche zwischenmenschliche und kommunikative Fähigkeiten Ausgeprägte Problemlösungsfähigkeiten und sorgfältige Arbeitsweise Fähigkeit, in einer funktionsübergreifenden Teamumgebung effektiv zu arbeiten Vertrautheit mit CRM- und Kundensupportsystemen ist ein Plus Kenntnisse der Softwarebranche und von Kundenbindungslösungen sind von Vorteil Fließende Deutschkenntnisse in Wort und Schrift sind ein Must-Have Gute Englischkenntnisse sind erforderlich Vorhandene Arbeitserlaubnis um in Deutschland zu arbeiten Was wir bieten: Flexibles Remote-Arbeitsmodell Eine Rolle mit spannenden Wachstums- und Entwicklungsmöglichkeiten Werden Sie Teil eines florierenden, internationalen Unternehmens Über uns: Das Technologieportfolio von Enghouse Networks umfasst Business Support Systems (BSS), Operations Support Systems (OSS), Mobile Value-Added Services (VAS), Netzwerksicherheit sowie Steuerungs- und Routing-Automatisierung, die alle darauf ausgelegt sind, strategischen Mehrwert für Kommunikationsdienstleister der nächsten Generation und Telekommunikationsunternehmen auf der ganzen Welt zu schaffen. Enghouse Networks ist Mitglied der GSMA und des TM Forum. Enghouse Networks ist eine Tochtergesellschaft von Enghouse Systems Limited, einem börsennotierten kanadischen Software- und Dienstleistungsunternehmen, das 1984 gegründet wurde. Enghouse-Aktien werden an der Toronto Stock Exchange (TSX) unter dem Symbol ENGH gehandelt. Enghouse Systems bedient über seine drei Geschäftsbereiche, die jeweils unternehmensorientierte Anwendungssoftware entwickeln und verkaufen, mehrere unterschiedliche vertikale Märkte. Wir freuen uns über die Begeisterung aller Bewerber und danken Ihnen für Ihr Interesse. Wir werden jedoch nur diejenigen kontaktieren, die für ein Vorstellungsgespräch ausgewählt wurden. Enghouse ist stolz darauf, ein Arbeitgeber zu sein, der Chancengleichheit bietet und sicherstellt, dass alle Bewerber ohne Diskriminierung berücksichtigt werden. Auf Anfrage werden während des Einstellungsverfahrens auch Vorkehrungen getroffen, um dies sicherzustellen. 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