Working Student m/w/d Location Mu00fcnchen, Germany Job ID 0000024326 Category Administration & Facilities Job Description Das erwartet dich bei uns Generelle Mitarbeit im abwechslungsreichen, dynamischen Tagesgeschu00e4ft des LEGO Customer Operations-Teams fu00fcr die Region Deutschland, u00d6sterreich & Schweiz. Selbstu00e4ndige Bearbeitung von Anfragen, Auftru00e4gen, Lieferungen und Reklamationen von Einzelhu00e4ndlern im Hu00e4ndlerservice. Direkter Kundenkontakt per E-Mail und Telefon. Enge Zusammenarbeit mit den Spediteuren beim Planen und Durchfu00fchren von Lieferungen, dabei aktualisierst du die Information- und Kommunikation-Tools und wendest diese an. Projektarbeit durch Unterstu00fctzung bei Einfu00fchrung von neuen Service-Prozessen und Tools. Zusammenarbeit mit Vertrieb bei Durchsteuerung der Auftru00e4ge und Service Optimierung. Du bist von Anfang an voll integriert und erhu00e4ltst alle Information durch die Teilnahme an unseren Teammeetings und Teamevents. Diese Bausteine bringst du ins Spiel Du absolvierst ein Betriebswirtschaftliches / Wirtschaftswissenschaftliches oder Technisches Studium oder hast eine kaufmu00e4nnische Ausbildung und eine Leidenschaft fu00fcr Supply Chain und Operations Erste Erfahrung in der FMCG Branche oder Einzelhandel sind von Vorteil. Idealerweise besitzt du eine Affinitu00e4t zu IT-Systemen (vielleicht erste Erfahrungen mit SAP) Du besitzt ausgezeichnete Kommunikationsfu00e4higkeiten, bist ein Organisationstalent und gut im analytischen Arbeiten, dabei zeichnet dich deine strukturierte und selbstu00e4ndige Arbeitsweise aus. Teamplayer sind bei uns gesucht, du hast dich im Team bereits bewiesen und weiu00dft, dass man gemeinsam am stu00e4rksten ist Sehr gute Deutsch und gute Englisch Kenntnisse runden dein Profil ab. Applications are reviewed on an ongoing basis. However, please note we do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to any advertised closing date. So, if you're interested in this role we encourage you to apply as soon as possible. Whatu2019s in it for you? Here is what you can expect: Family Care Leave - We offer enhanced paid leave options for those important times. Insurances u2013 All colleagues are covered by our life and disability insurance which provides protection and peace of mind. Wellbeing - We want our people to feel well and thrive. We offer resources and benefits to nurture physical and mental wellbeing along with opportunities to build community and inspire creativity. Colleague Discount u2013 We know you'll love to build, so from day 1 you will qualify for our generous colleague discount. Bonus - We do our best work to succeed together. When goals are reached and if eligible, you'll be rewarded through our bonus scheme. Workplace - When you join the team you'll be assigned a primary workplace location i.e. one of our Offices, stores or factories. Our hybrid work policy means an average of 3 days per week in the office. The hiring team will discuss the policy and role eligibility with you during the recruitment process. Children are our role models. Their curiosity, creativity and imagination inspire everything we do. We strive to create a diverse, dynamic and inclusive culture of play at the LEGO Group, where everyone feels safe, valued and they belong. The LEGO Group is highly committed to equal employment opportunity and equal pay and seeks to encourage applicants from all backgrounds (eg. sex, gender identity or expression, race/ethnicity, national origin, sexual orientation, disability, age and religion) to apply for roles in our team. The LEGO Group is fully committed to Childrenu2019s Rights and Child Wellbeing across the globe. Candidates offered positions with high engagement with children are required to take part in Child Safeguarding Background Screening, as a condition of the offer. Thank you for sharing our global commitment to Childrenu2019s Rights. Just imagine building your dream career. Then make it real. Join the LEGOu00ae team today.