German bellow
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Founded in the French Alps, Rossignol has inspired the mountain experience since 1907. We live and breathe our heritage in everything we do, from the development of skis to our apparel ranges.
ROSSIGNOL Group is looking for an Assistant Store Manager W/M/D in a fixed term from September 23 to 31 March 2025 for our new Outlet shop in Wertheim, Germany.
You are passionate about Sportswear and Fashionwear and willing to integrate a fast-growing international company?
You are seeking for an exciting management position in a challenging environment? You are passionate about sport and willing to integrate a fast-growing company?
Let’s join our ambitious collective adventure and play together to build the best outdoor experiences in all seasons!
Job Summary:
Rossignol Group is looking for a retail leader to work alongside the store Manager to support all operations of the Rossignol store in Wertheim. If you have strong retail experience and want to be a part of Rossignol’s new and growing retail channel, we encourage you to apply.
The role supports the Store Manager in driving an innovative, exceptional customer experience, in an effort to operate sales profitably. The Assistant Store Manager supports the overall management tasks of the store, staff, and inventory and customer service.
The Assistant Store Manager is willing to inspire their team and colleagues. They have the ability to motivate people with a dynamic work approach. They are business oriented and result driven.
Responsibilities:
• Responsible for proper planning ensuring appropriate staffing levels, associate supervision, coaching, and providing clear direction on overall merchandising standards, stocking and customer service expectations.
• Point of contact when Store Manager is not on-site
• Adhere to all company policies and procedures
• Assesses the effectiveness of the team, and provides the appropriate level of coaching performance feedback
• Conducts sales and inventory management
• Assists Associate Store Manager with on-the-job training to new employees and operational tasks
• Has a passion for delivering exceptional service every day and inspires by example
• Creates an inspiring shopping environment through effective merchandising capability, high in store standards and compelling visual presentation
• Responsible for opening and closing procedures
• Ensures desired brand experience is being fostered in store through individual and team customer interactions
• Keep store running smoothly by executing weekly and monthly business rhythms and tasks
• Ensure compliance of all company policies and procedures
• Keeps store looking optimal by upholding visual merchandising standards
• Maintains positive employee relations and open lines of communication throughout store
Qualifications:
3+ years of retail experience and operations including sales, customer service, merchandising, staff scheduling, inventory control, and loss prevention
Willingness to work a flexible schedule to meet the demands of a thriving retail business, which may entail working on weekends and holiday
Excellent communication skills
Fluency in English and German.
Benefits: monthly bonuses, annual bonus, meal vouchers, discounted rates on products and much more.
We look forward to receiving your application !
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Rossignol wurde in den französischen Alpen gegründet und inspiriert seit 1907 das Bergerlebnis. Wir leben und atmen unser Erbe in allem, was wir tun, von der Entwicklung von Skiern bis zu unseren Bekleidungslinien.
Die ROSSIGNOL Gruppe sucht einen Assistant Store Manager W/M/D für unseren neuen Outlet Shop in Wertheim, Deutschland in einem Vertrag mit bestimmter Dauer vom 23. September bis 31. März 2025.
Sie haben eine Leidenschaft für Sportswear und Fashionwear und sind bereit, sich in ein schnell wachsendes internationales Unternehmen zu integrieren?
Sie sind auf der Suche nach einer spannenden Führungsposition in einem herausfordernden Umfeld?
Lassen Sie uns gemeinsam ein ehrgeiziges Abenteuer erleben und gemeinsam die besten Outdoor-Erlebnisse zu allen Jahreszeiten schaffen!
Job Zusammenfassung:
Die Rossignol Gruppe sucht eine Führungskraft für den Einzelhandel, die gemeinsam mit dem Store Manager alle Abläufe im Rossignol Store in Wertheim unterstützt. Wenn Sie Erfahrung im Einzelhandel haben und ein Teil von Rossignols neuem und wachsendem Einzelhandelskanal sein wollen, sollten Sie sich bewerben.
Sie unterstützen den Store Manager dabei, ein innovatives, außergewöhnliches Kundenerlebnis zu schaffen, um den Umsatz profitabel zu gestalten. Der Assistant Store Manager unterstützt die allgemeinen Managementaufgaben des Stores, des Personals, des Inventars und des Kundenservices.
Der Assistant Store Manager ist bereit, sein Team und seine Kollegen zu inspirieren. Sie haben die Fähigkeit, Menschen mit einer dynamischen Arbeitsweise zu motivieren. Sie sind geschäftsorientiert und ergebnisorientiert.
Verantwortlichkeiten:
- Verantwortlich für die korrekte Planung, die Sicherstellung eines angemessenen Personalbestands, die Beaufsichtigung der Mitarbeiter, das Coaching und die Erteilung klarer Anweisungen bezüglich der allgemeinen Verkaufsstandards, der Lagerhaltung und der Erwartungen an den Kundenservice.
- Ansprechpartner, wenn der Store Manager nicht vor Ort ist
- Befolgung aller Unternehmensrichtlinien und -verfahren
- Beurteilung der Effektivität des Teams und Bereitstellung eines angemessenen Maßes an Leistungsfeedback durch Coaching
- Führt das Verkaufs- und Bestandsmanagement durch
- Unterstützt den Associate Store Manager bei der Einarbeitung neuer Mitarbeiter und bei betrieblichen Aufgaben
- ist motivert, jeden Tag einen außergewöhnlichen Service zu bieten und geht mit gutem Beispiel voran
- Schafft eine anregende Einkaufsumgebung durch effektive Verkaufsförderung, hohe Standards im Geschäft und eine überzeugende visuelle Präsentation
- Verantwortlich für Öffnungs- und Schliesszeiten des Stores.
- Sicherstellen, dass das gewünschte Markenerlebnis im Geschäft durch die Interaktion von Einzelpersonen und Teams mit den Kunden gefördert wird
- Sorgt für einen reibungslosen Ladenbetrieb, indem er wöchentliche und monatliche Geschäftsrhythmen und Aufgaben ausführt
- Sicherstellung der Einhaltung aller Unternehmensrichtlinien und -verfahren
- Sorgt für ein optimales Erscheinungsbild des Ladens durch Einhaltung der Standards für das visuelle Merchandising
- Aufrechterhaltung positiver Mitarbeiterbeziehungen und offener Kommunikationswege im gesamten Geschäft
Qualifikationen:
Mindestens 3 Jahre Erfahrung im Einzelhandel und im operativen Geschäft, einschließlich Verkauf, Kundenservice, Merchandising, Personaleinsatzplanung, Bestandskontrolle und Schadensverhütung
Bereitschaft zu flexiblen Arbeitszeiten, was auch die Arbeit an Wochenenden und Feiertagen beinhalten kann
Ausgezeichnete Kommunikationsfähigkeiten
Sprachen: Englisch und Deutsch, fliessend
Vorteile: monatliche Prämien, Jahresprämie, Essensgutscheine, ermäßigte Preise auf Produkte und vieles mehr.
Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!