Job Description: Deine Aufgaben – Du machst mit uns den Unterschied: zuständig für die fachliche Unterstützung und Weiterentwicklung der Prozesse und Mitarbeiter im Privatkundenvertrieb Coaching der externen Callcenter Agents und der Vertriebsberater in prozessualen und fachlichen Themen, erster Ansprechpartner für die Teamleiter und Agenten der Callcenter Unterstützung des Leiters Vertriebscenter bei der Sicherstellung einer effizienten und qualitätsgesicherten Vertriebstätigkeit der Callcenter Bearbeitung der telefonischen und persönlichen Anfragen der Callcenter Agents Prüfung und Entscheidung bei Anfragen mit hoher Komplexität, ob eine Übergabe an andere Vertriebseinheiten notwendig ist Durchführung von komplexen Aus- und Weiterbildungsseminaren, inklusive interner Abstimmungen Sicherstellung eines hohen Qualitätsstandards für Prozesse und Systeme sowie die Know-how Entwicklung der Agents und Vertriebsberater Dein Profil – Damit begeisterst Du uns: Abgeschlossenes Studium, oder vergleichbare Ausbildung mit gutem betriebswirtschaftlichem Wissen Erfahrung in der Steuerung von Dienstleistern (Call Center) idealerweise im Vertriebsumfeld Langjährige Erfahrung im Vertrieb oder vertriebsnahen Umfeld Bereitschaft, sich in die Techem-Prozesse und -Produkte tief einzuarbeiten Leidenschaft zur Wissensvermittlung, sehr gute analytische Fähigkeiten, Überzeugungskraft Belastbarkeit und Flexibilität Reisebereitschaft innerhalb von Europa (ca. 50% vor Ort bei externen Dienstleistern) Gestalte deine Karriere, wie es für dich passt – auch in Teilzeit. Super atmosphere: Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days’ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities, wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy" For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the "Corporate Benefits" programme The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement. Apply now: Do something good for your career and the atmosphere: Use the online application form to send us your application, not forgetting the job code, your expected salary and earliest starting date. Hauptstraße 89, 65760 Eschborn Germany http://www.techem.de Commercial service providers are kindly requested not to contact us.