Beschreibung der Gesellschaft We are excited to invite an experienced Investment Controller to join our dynamic team In this role, you will leverage your knowledge in financial controlling and investment management to make a positive contribution. Your experience in implementing ERP systems and supporting Shared Service Centers (SSC) will be valued as we seek opportunities to enhance our operations. We are looking for someone with strategic thinking, strong project management skills, and an interest in process improvements and cost reductions. If you are ready to take on new challenges and contribute to the success of our company, we would love to hear from you Ihre Aufgaben You will support the financial controlling function, contributing to the management of our corporate investments. You will implement ERP systems such as Microsoft Dynamics or Oracle to enhance the efficiency of our processes. You will help optimize our Shared Service Centers to enhance financial operations and identify cost-saving opportunities. You will analyze data and provide insights that aid in our decision-making processes. You will monitor budgets and financial performance to help maintain oversight of our finances. You will assist with M&A activities and support integration following mergers. Ihr Profil You hold a degree in Business Administration, Economics, or a related field. You have at least four years of experience in controlling, ideally within an international company. You possess strong skills in Excel and you are familiar with LucaNet (Key User), along with a good understanding of SQL and PowerBI. Your analytical skills are well-developed, and you have a solid foundation in accounting principles. You are fluent in English and have a good command of the German language. Warum wir? A high-performing and friendly team, a collegial, systematic induction and interesting opportunities for further training. In addition, attractive, performance-related compensation, opportunities to contribute and develop, and pleasant working conditions in an international, modern environment. Hybrid working: office and remote Flexible working hours International working environment Capital-forming benefits Open-minded team 30 days vacation Modern IT solutions Further training opportunities Über uns DQS: Simply leveraging Quality. „Bei allem was wir tun, stellen wir bei jedem Projekt höchste Ansprüche an Qualität und Kompetenz. Damit wird unser Handeln zum Benchmark für unsere Industrie, aber auch zu unserer eigenen Maxime, die wir jeden Tag aufs Neue aufstellen.“ DQS setzt für ihre Kunden höchste Maßstäbe an Expertise, Erfahrung und Qualität. Die Kernkompetenzen von DQS liegen in der Durchführung von Zertifizierungsaudits und Assessments. Damit gehört DQS, geführt aus Frankfurt am Main, mit einem jährlichen Umsatz von 136 Mio. EUR (in 2020) zu den führenden Anbietern weltweit, mit dem Anspruch, jederzeit neue Maßstäbe an Verlässlichkeit, Qualität und Kundenorientierung zu setzen. Über 2.500 top-qualifizierte und erfahrene Auditoren führen jährlich über 125.000 maßgeschneiderte Audits in mehr als 60 Ländern nach über 200 anerkannten Normen und Standards durch. Die DQS wurde vor über 35 Jahren von der Deutschen Gesellschaft für Qualität (DGQ), dem Deutschen Institut für Normung (DIN) und weiteren deutschen Industrieverbänden mit dem Anspruch ins Leben gerufen, Zertifizierungen und Audits für Unternehmen weltweit auf höchstem Niveau durchzuführen. Mit ihrer Gründung war die DQS der erste unabhängige Zertifizierungsdienstleister in Deutschland. In 2008 brachte das U.S. Unternehmen Underwriters Laboratories als weiterer Gesellschafter sein internationales Management System Zertifizierungsgeschäft in die Gruppe ein und verhalf somit dem Unternehmen zu einem großen Schritt in Richtung globaler Präsenz.