The Swiss-based DocMorris AG is a leading company in the fields of online pharmacy, marketplace and professional healthcare with strong brands in Germany and other European countries.
As Germany's largest online pharmacy, it operates DocMorris, the best-known health platform. Deliveries are mainly from the highly automated logistics centre in Heerlen, the Netherlands, with a capacity of over 27 million parcels per year. In Spain and France, the company operates the leading marketplace for health and personal care products in Southern Europe.
With its business model, DocMorris offers its patients, customers and partners a broad range of products and services. In doing so, DocMorris is pursuing its vision of creating a digital health ecosystem for everyone to manage their health in one click.
Deine Aufgaben:
1. Bearbeitung und Klärung der Kundenanliegen schriftlich und telefonisch
2. Aufnahme und Bearbeitung von Kundennachfragen und -reklamationen
3. Dokumentation kundenbezogener und auftragsrelevanter Daten im Tagesgeschäft
4. Kompetente Präsentation des Unternehmens nach außen
5. Enge Zusammenarbeit mit den anderen Bereichen des Unternehmens
6. Wahrung vorgegebener Qualitätsstandards und Fokussierung auf die Kundenzufriedenheit
Dein Profil:
7. Erfolgreich abgeschlossene Ausbildung im kaufmännischen Bereich oder gleichwertigen Abschluss
8. Erfahrung im Bereich Customer Service von Vorteil
9. Freude an der mündlichen und schriftlichen Kommunikation
10. Hohe Kunden-, Qualitäts- und Serviceorientierung sowie Problemlösungskompetenz
11. Erfahrung an der Arbeit am PC sowie den Office-Anwendungen,
12. Gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift
13. Zuverlässigkeit sowie Interesse an einer aufgeschlossenen Zusammenarbeit in einem netten Team
14. Motivation für die tägliche Mitgestaltung neuer sowie bestehender Unternehmensprozesse
15. Selbstständiges Denken und Handeln sowie eigene Ideen und Kreativität
16. Eigenverantwortliche und zielorientierte Arbeitsweise sowie ein hohes Maß an Einfühlungsvermögen und Verbindlichkeit
Work and life at DocMorris
At DocMorris we have created an environment that focuses on teamwork. Our employees combine passion and fun at work with drive, initiative and entrepreneurial spirit. This is how we achieve outstanding results together.
We want to create the healthiest possible working environment in which all employees feel comfortable and can develop their skills. We offer a variety of initiatives to enable a work-life balance, including flexible working hours, part-time work and the option of remote working. Our benefits include company retirement plans, disability insurance, travel reimbursement, discounted employee stock, and more.
Join our team and actively contribute your ideas and skills to our mission to rethink health. Whether you are a pharmacist, IT expert or entrepreneur, creative idea generator or structured, logical thinker, manager or trainee - at DocMorris, every individual can make the difference.