Job Description: Das Team „Production Planning & Steering“ wird gemeinsam mit dem den „Head of Production Planning & Steering“ folgende bereichsübergreifenden operativen Aufgaben übernehmen/verantworten: Super Aufgaben: Planberechnung des Produktionsplans mit anschließender Validierung des Outputs Operationalisierung des Produktionsplans, sowie kontinuierliche Ableitung weiterer operativer Optimierungsbedarfe Überwachung der Quality Gates für die Dateneinlieferung zur Berechnung des Produktionsplans Pflege, Überwachung und Reporting des Ausstattungsplans Entwicklung eines Dashboards zur Überwachung und Steuerung des Produktionsplans in Abstimmung mit dem Controlling Überwachung der Prio-/Fastlane Identifizierung von Verbesserungspotentialen und Vorantreiben dieser in Abstimmung mit dem Bereich Change & Design Team Teilnahme an bereichsübergreifenden Abstimmungen, insbesondere mit dem Vertrieb, der Auftragsanlage und Montagedisposition, dem operativen Partnermanagement und SCM Enge bereichsübergreifende Zusammenarbeit mit den Kollegeninnen aus dem BI Controlling, dem Data Science Team der Techem X als auch dem Change & Design Team Der Specialist Production Planning & Steering wird an den „Head of Production Planning & Steering“ reporten. Super Anforderungen: abgeschlossene kaufmännische Berufsausbildung oder vergleichbar mehrjährige Berufserfahrung, idealerweise in einem ähnlichem Aufgabengebiet hohe Zahlenaffinität und analytisches Denkvermögen Bereitschaft, sich in neue Systeme einzuarbeiten Hohe Problemlösungskompetenz sowie die Fähigkeit zum bereichsübergreifenden Denken Kommunikationsstärke und hohe Sozialkompetenz Flexibilität und Organisationstalent hohe Serviceorientierung sowie wirtschaftliches Denken und Handeln Spaß an der Optimierung von Prozessen einen Beitrag zu leisten umfangreiche Kenntnisse im Umgang mit MS-Office erforderlich, insbesondere in Excel Super atmosphere: Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days’ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities, wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy" For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the "Corporate Benefits" programme The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement. Apply now: Do something good for your career and the atmosphere: Use the online application form to send us your application, not forgetting the job code, your expected salary and earliest starting date. http://www.techem.de Commercial service providers are kindly requested not to contact us.