Job Description:
Super Aufgaben:
1. Vereinbarung und Vorbereitung von Terminen nach Absprache für die Vertriebsberater
2. qualifizierte Recherche von relevanten Informationen zu Marktteilnehmern sowie Eingabe und Pflege der Daten in den vorgeschriebenen Systemen
3. Bereitstellung von Kundendaten, -auswertungen und Rechercheergebnissen
4. Bearbeitung von telefonischen Kundenanfragen und Beschwerden sowie Tickets des Servicecenters und des Kundenmanagers und entsprechende Weiterleitung dieser
5. Erstellung von Angebotsübersichten mit Hilfe der vorgeschriebenen Systeme
6. Erstellung von Verträgen/ Rahmenverträgen nach Vorgabe und Sicherstellung der Vollständigkeit der Vertragsunterlagen
7. Unterstützung der Vertriebsberater bei Vertriebsaktionen und der Kundenrückgewinnung
8. Erstellung regelmäßiger Reports und Auswertungen aus den aktuellen Systemen
Super Anforderungen:
9. abgeschlossene kaufmännische Ausbildung
10. mehrjährige Berufserfahrung, idealer Weise Branchenerfahrung
11. gute Kenntnisse im Umgang mit moderner Bürokommunikation
12. PC-/ IT-Kenntnisse sowie Kenntnisse im Vertrieb
13. Fähigkeit zum eigenverantwortlichen Arbeiten
14. Belastbarkeit, Kommunikationsstärke und Lernbereitschaft
15. Teamfähigkeit
Unser Team:
16. Lebt eine offene und ehrliche Unternehmenskultur, die geprägt ist von Verbindlichkeit und klarer Kommunikation
17. Arbeitet auf Augenhöhe – auch über die (flachen) Hierarchien hinweg
18. Gegenseitige Motivation und stetiges Lernen ist uns wichtig – wir teilen unser Wissen und unterstützen uns gegenseitig
19. Unser Chef sagt, wir sind super engagiert
Super atmosphere:
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Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance
Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days’ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy
Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities,
wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy"
For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the
"Corporate Benefits" programme
The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement.
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