It's fun to work in a company where people truly BELIEVE in what they're doing Let's bring IT to the next level Automate, optimize, inspire - our digital marketing is much more than just placing ads. It's about inspiring at the right time, at the right touchpoint, with the right content. To achieve this, we want to bring our website and content platforms to life in order to generate targeted leads and make optimum use of HubSpot. Are you tech-savvy, love strategically placing content and have a knack for automation and content? Are you looking for a challenge? Great As a Digital Marketing Specialist (m/f/d), you will ensure that our campaigns perform, our website shines and leads are managed effectively. With HubSpot, you will optimize workflows, drive automation and strategically develop our digital presence. Do you enjoy being part of a dynamic team that values the IT world for its uniqueness? Do you want to help us not only define our jointly set marketing goals, but also support us in achieving them and making the progress traceable? Yes? Then we look forward to getting to know you About the job: HubSpot management: Using HubSpot as a central platform for lead generation, automation and workflow optimization Website management: Maintenance, further development and SEO optimization of the website, including technical updates and content creation Content strategy: consulting, development and implementation of blogs, landing pages and multimedia content to strengthen the digital presence Newsletter management: creation and optimization of target group-specific newsletters, including success measurement with HubSpot Data analysis: analysis and reporting of all measures in order to make data-based decisions Collaboration and strategy: close collaboration with sales, content creators and specialist departments to develop cross-channel marketing strategies Optimal addition: Performance marketing: Analysis and reporting of all measures to make data-based decisions Who you are: Experience in working with HubSpot and marketing automation Knowledge of website management (CMS systems such as WordPress or HubSpot CMS) Understanding of SEO and content strategies Analytical skills, a willingness to innovate and a data-based way of working Strong communication and teamwork skills to work effectively across functions Independence, organizational skills and a high degree of personal responsibility Very good written and spoken German and English skills It would be optimal if: You have experience with interdisciplinary hybrid teams You already have experience working with creative and technical teams You are familiar with various marketing technologies and enjoy trying out new tools You have multimedia skills and are able to support content strategies You don't have everything? Never mind - apply anyway. No empty phrases, no frills - we just get IT done. We offer you an open corporate culture, flat hierarchies and a collegial environment. Become part of our growing marketing team and contribute your expertise in digital marketing and HubSpot to achieve great results together. ________________________________________________________________________________________________________________________ Let's bring IT to the next Level Automatisieren, optimieren, inspirieren – unser Digital Marketing ist weit mehr als nur Anzeigen schalten. Es geht darum, zur richtigen Zeit, am richtigen Touchpoint, mit dem richtigen Content zu begeistern. Dafür wollen wir unsere Website und Content-Plattformen zum Leben erwecken, um gezielt Leads zu generieren und dabei HubSpot optimal zu nutzen. Du bist technikaffin, liebst es, Inhalte strategisch zu platzieren und bringst ein Händchen für Automatisierung und Content mit? Du suchst nach einer Herausforderung? Super Als Digital Marketing Specialist (m/w/d) sorgst du dafür, dass unsere Kampagnen performen, unsere Website glänzt und Leads effektiv gemanagt werden. Mit HubSpot optimierst du Workflows, treibst Automatisierungen voran und entwickelst unsere digitale Präsenz strategisch weiter. Du bist gerne Teil eines dynamischen Teams, das die IT-Welt für dessen Einzigartigkeiten schätzt? Du willst uns dabei helfen, unsere gemeinsam gesteckten Marketingziele nicht nur definieren, sondern auch bei deren Erreichung zu unterstützen und den Grad nachvollziehbar zu machen? Ja? Dann freuen wir uns, dich kennenzulernen Deine Aufgaben: HubSpot-Management : Nutzung von HubSpot als zentrale Plattform zur Lead-Generierung, Automatisierung und Workflow-Optimierung Website-Management : Pflege, Weiterentwicklung und SEO-Optimierung der Website, inklusive technischer Updates und Content-Erstellung Content-Strategie : Beratung, Entwicklung und Umsetzung von Blogs, Landing Pages und multimedialem Content, um die digitale Präsenz zu stärken Newsletter-Management : Erstellung und Optimierung zielgruppenspezifischer Newsletter, inklusive Erfolgsmessung mit HubSpot Daten-Analyse : Analyse und Reporting aller Maßnahmen, um datenbasierte Entscheidungen zu treffen Kollaboration und Strategie : Enge Zusammenarbeit mit dem Vertrieb, Content-Erstellenden und den Fachabteilungen zur Entwicklung kanalübergreifender Marketingstrategien Optimale Ergänzung : Performance-Marketing: Analyse und Reporting aller Maßnahmen, um datenbasierte Entscheidungen zu treffen Was du mitbringen solltest: Erfahrung im Umgang mit HubSpot und Marketing-Automation Kenntnisse im Website-Management (CMS-Systeme wie WordPress oder HubSpot CMS) Verständnis für SEO und Content-Strategien Analytische Fähigkeiten, innovationsbereitschaft und datenbasierte Arbeitsweise Kommunikationsstärke und Teamfähigkeit, um funktionsübergreifend effektiv zu arbeiten Selbstständigkeit, Organisationsfähigkeit und ein hohes Maß an Eigenverantwortung Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Optimal wäre es, wenn: Du Erfahrung mit interdisziplinären Hybrid-Teams hast Du bereits Erfahrung in der Zusammenarbeit mit kreativen und technischen Teams hast Du dich mit verschiedenen Marketing-Technologien auskennst und gerne neue Tools ausprobierst Du multimediale Skills mitbringst und in der Lage bist, Content-Strategien zu unterstützen Du bringst nicht alles mit? Macht nichts - bewirb dich gerne trotzdem. Keine Floskeln, kein Schnickschnack – we just get IT done. Wir bieten dir eine offene Unternehmenskultur, flache Hierarchien und ein kollegiales Umfeld. Werde Teil unseres wachsenden Marketing-Teams und bring deine Expertise im Bereich Digital Marketing und HubSpot ein, um gemeinsam großartige Erfolge zu erzielen. In addition to a varied project landscape, we offer you a high degree of personal responsibility and the cooperation with a growing and motivated team, in which you can bring in your ideas. What we offer you: - Mobile Office - Premium Work Equipment - Extensive Further Training - Employee Events - Country-Specific Employee Bonuses (e.g. cooperation with EGYM Wellpass, JobRad and much more) Contact: Alexa Meurer