Job Description: Deine Aufgaben – Du machst mit uns den Unterschied: Bearbeitung von und Unterstützung bei der Erstellung von Ausschreibungs- und Rahmenvertragsunterlagen Sichtung und Archivierung von Ausschreibungs-/Vertragsdokumenten Durchführung von internen Abstimmungen mit den am Prozess beteiligten Funktionsbereichen Betreuung und regelmäßiges Screening von Projektausschreibungsplattformen Dokumentation von Ausschreibungsinhalten/-ergebnissen Mitarbeit bei abteilungsinternen und fachbereichsübergreifenden Projekten Assistenzaufgaben, u. a. Rechnungsbearbeitung und -kontrolle, Auswertungen zur Kostenstelle, Unterstützung bei der Budgeterstellung und -kontrolle Dein Profil – Damit begeisterst Du uns: abgeschlossene kaufmännische Ausbildung oder ein erfolgreich abgeschlossenes Studium der Wirtschaftswissenschaften oder Verwaltungswissenschaften Erfahrung im (öffentlichen) Ausschreibungsmanagement von Vorteil gute Kenntnisse im Umgang mit kaufmännischen Verträgen Sicher im Umgang mit MS Office Sehr gute Kenntnisse der im Unternehmen verwendeten Systeme, insbesondere Heiztec, SAP BW/CRM, Pharus wünschenswert Kommunikationsstärke selbständige, verbindliche, lösungsorientierte und strukturierte Arbeitsweise Teamfähigkeit und Freude an komplexen Sachverhalten Hands-On-Mentalität Sehr gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift Die Besetzung der Stelle erfolgt befristet für zwei Jahre im Rahmen einer Elternzeitvertretung. Gestalte deine Karriere, wie es für dich passt – auch in Teilzeit. Super atmosphere: Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days’ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities, wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy" For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the "Corporate Benefits" programme The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement. Apply now: Do something good for your career and the atmosphere: Use the online application form to send us your application, not forgetting the job code, your expected salary and earliest starting date. http://www.techem.de Commercial service providers are kindly requested not to contact us.