About Franke
We, the Franke company with its three divisions, are a world's leading supplier of products and services for domestic kitchens, the professional foodservice systems and the convenience store sector as well as for professional coffee making. With around 60 companies, we are at home on five continents. Over 8,000 employees constantly take on new perspectives to identify opportunities and turn them into inspiring, innovative solutions for tomorrow’s demands.
The Franke Home Solutions division is the world’s leading provider of smart systems for domestic kitchens. Drawing on a long history of reliability and expertise, we help our partners enhance their businesses and provide outstanding kitchen and cooking experiences to our consumers by offering complete solutions for food preparation and cooking.
About the job
Your tasks
* Fernab eines klassischen Callcenters betreust Du unsere Handelspartner und Endkunden sowohl telefonisch als auch schriftlich zu produktspezifischen und technischen Fragestellungen
* Dabei obliegt Dir die erste Analyse und Behebung von Problemen mithilfe bereitgestellter Tools und Wissensdatenbanken
* Sollte ein komplexer Fall nicht telefonisch lösbar sein, leitest du den Serviceauftrag an den 2nd-Level-Support weiter
* Durch die Sicherstellung einer schnellen und kundenorientierten Lösung trägst du zur Steigerung der Kundenzufriedenheit bei
* Zur Nachverfolgung aller Anfragen nutzt Du unser Ticketsystem und dokumentierst dabei alle Maßnahmen
* Darüber hinaus wirkst Du bei der Erstellung von Self-Service-Angeboten sowie der Weiterentwicklung unserer Wissensdatenbank aktiv mit
Requirements
* Du besitzt eine abgeschlossene kaufmännische oder technische Ausbildung
* Du bringst bereits Erfahrung im Kundenservice oder Support mit und hast ein technisches Verständnis zu Haushaltsgeräten
* Reklamations- und Eskalationsmanagement sind für Dich kein Fremdwort
* Deine sicheren Kenntnisse mit dem MS-Office-Paket sowie mit CRM- und Ticketsystemen runden deine fachlichen Kompetenzen ab
* Persönlich überzeugst Du mit deinem kunden- und lösungsorientierten Handeln
* Du hast Freude am Umgang mit Menschen und bist kommunikationsstark
* Herausfordernde Situationen bringen Dich nicht aus der Ruhe
* Du beherrschst die deutsche Sprache sehr gut in Wort und Schrift, aber auch Englisch oder Niederländisch liegt Dir gut
What we offer you
* flexible Arbeitszeiten in der Verwaltung, Einschichtsystem im produzierenden Bereich
* Aus- und Weiterbildungsangebote zur Weiterentwicklung unserer Mitarbeiter*innen
* hochwertige und moderne IT- und Arbeitsausstattung
* 30 Tage Urlaub
* mobiles Arbeiten bis zu 50% im Verwaltungsbereich
* ergonomische Arbeitsplätze
* Du-Kultur und ein familiäres Miteinander
* Zuschüsse zur BAV und VL
* Urlaubs- und Weihnachtsgeld
* Mitgestaltung möglich und erwünscht
* täglich frischer Obstkorb
* Firmenfeiern
* flache Hierarchien
* EGYM-Wellpass
* Bike-Leasing
* Bürohunde
Contact details
berbel Ablufttechnik GmbH
Wibke Feseker
Personalreferentin
For more information see: / Karriere bei berbel | berbel Ablufttechnik GmbH
Important information for all executive search companies, headhunters and HR consultants
The Franke Group does not accept unsolicited support from headhunters and personnel consultants for our career opportunities. Any CV/resume vitae submitted to Franke or its employees by external recruitment agencies without a valid written recruitment agreement related to the position in question shall be deemed the sole property of our company. In the event that a candidate presented by an agency is hired in our company and there is no prior agreement, no fee will be paid.