Aktiv Personal-Service: Der Name steht für Kompetenz, Fairness und Seriosität.
Seit knapp 30 Jahren sind wir bei AKTIV Personal-Service als Personaldienstleistung erfolgreich – und das nicht nur, weil uns Mitarbeitende und Kunden am Herzen liegen, sondern auch, weil wir für Sie an vielen Standorten in Deutschland erreichbar sind.
Operational Specialist
Standort: Ingelheim am Rhein
Wir suchen für unseren Kunden: Unser Kunde ist ein Pharmaunternehmen aus der Region, welches auf langfristigen Erfolg und Innovation in der Forschung zielt.
Werden auch Sie Teil des Teams aus über 50.000 Mitarbeitenden weltweit und erfahren Sie eine gemeinschaftliche und inklusive Kultur am Arbeitsplatz.
Als Operational Specialist (m/w/d) mit bis zu 40% Homeoffice sind Sie für ein vielfältiges und umfangreiches Aufgabengebiet zuständig.
Gesucht wird ab sofort für 24 Monate.
Vergütung: ab 4.300,00€ mtl.
Aufgaben, Kompetenzen und Verantwortung Aufgaben:
Support of Country Allocation, Training and Analysis of Countries and Sites - Responsible/in charge to support consultation efforts in BDS (Biostatistik & Data Sciences) Operations through collection and preparation of relevant information needed for analysis. Prepares and sends communications relating to Strategic Country Lists and Country Allocation to Business Regions. Maintains distribution lists for such communications. Monitor the Feasibility Mailbox and manages queries from the Business Regions & Trial teams. Sets up Country Feasibility trainings and liaises with trial teams for training materials (responsible for Q&A, video recordings and subsequent filing of documentation) Manages activities associated with country outreaches (communication, follow-up on deadlines, collation of results etc.) Creates and maintains folder structures in MS Teams for country outreach and country allocation. Reviews & analyzes Focus and CTMS Reports regarding baselines/plan dates and supports maintenance of timelines in the various systems Reviews and prepares tables from various benchmark databases in order to support the team members in the assessment of program and trial benchmarks. Conducts administrational support such as the preparation, consolidation and documentation of Excel and Power Point analysis Establish Gantt Charts Support of preparation of Benchmark Analysis, Checking Data, creating Tables. construct queries and store results, summarize and link to results Maintain agenda and minutes for team meeting or Radar meeting, act as timekeeper in the meetings
Voraussetzungen:
Bachelor's degree (business administration, life sciences or similar preferred) or equivalent education/experience, Master's degree or PhD is a plus
* Independent working and dilligence
* Enjoy working with numbers and quantitative analysis
* Strong communicator, positive mindset, agile and flexible
* Professional communication and behavior towards team members and senior managers
* Fluent written and spoken English
* MS-Office, advanced knowledge of Excel and SharePoint, working in and with large data bases and numbers
Wir bieten Ihnen:
* Langfristiger Einsatz
* Pünktliche Bezahlung
* Erlangung von weiteren Qualifikationen
* Persönliche Betreuung
* Weihnachts- und Urlaubsgeld
* Flexible Zeitkontogestaltung
* Corporate Benefits Programm
Wir haben Ihr Interesse geweckt? Dann füllen Sie unser Onlineformular aus, die Bewerbung dauert weniger als 3 Minuten.
Unsere KI-Assistentin MONA wird Sie dann in Kürze per SMS, Email oder Telefonanruf kontaktieren, um mit Ihnen die ersten Fragen zu klären.
Für weitere Fragen stehen wir Ihnen gerne unter der 06131/ oder kurzke@aktivpersonalservice. de zur Verfügung.
Mit Absenden Ihrer Bewerbung stimmen Sie der Übermittlung Ihrer Kontaktdaten an unsere KI-Assistentin von MONA AI GmbH zu. Diese Daten werden nur für den Erstkontakt genutzt und nicht an Dritte weitergegeben. Zusätzlich werden Sie nach Eingang Ihrer Bewerbung eine weitere Datenschutzerklärung von uns erhalten. Sobald Sie dieser zustimmen, können wir Ihre Bewerbung bearbeiten.