It's fun to work in a company where people truly BELIEVE in what they're doing Technical Account Manager (m/f/d) Shape the digital future with us Do you love supporting customers on their way to an optimal IT strategy? You don't just want to solve problems, you want to create real added value? Then you've come to the right place As a Technical Account Manager (m/f/d) at evoila, you will be the central point of contact for our customers and help them get the best out of modern cloud and IT infrastructures. You combine technical understanding with strategic consulting and act as a bridge between customers, internal teams and manufacturers. About the job: Supporting and strategically advising our customers on cloud, automation and infrastructure solutions Analysing customer requirements and developing customised IT solutions Conducting strategy workshops, roadmap sessions and regular review meetings Coordination between customers, internal teams and technology partners for the continuous optimisation of IT environments Identification of optimisation potential and development of best practices for more efficient use of technologies Support with technical issues as well as with the evaluation and implementation of new features and further developments Who you are: At least 3 years of professional experience in IT consulting, technical account management or a comparable role In-depth knowledge in at least one of the following areas Cloud platforms (AWS, Azure, VMware), automation, network technologies or IT security Confident demeanour, strong analytical and conceptual skills and strong customer focus Experience in stakeholder management and the coordination of technical and strategic requirements Business fluent in German and English (at least C1 in each case) It would be optimall if you: Have knowledge of modern cloud and infrastructure technologies (ideally VMware, Kubernetes or public cloud services) have experience with IT strategy development and process optimisation can moderate workshops and enablement sessions for customers Have a basic understanding of IT service management and ITIL processes Can explain complex technical issues in an understandable way Intensive induction and regular training are not just something we do on paper, but are a matter of course for all our employees. _________________________________________________________________________________________________________________________ Technical Account Manager (m/w/d) Gestalte die digitale Zukunft mit uns Du liebst es, Kunden auf ihrem Weg zur optimalen IT-Strategie zu begleiten? Du möchtest nicht nur Probleme lösen, sondern echten Mehrwert schaffen? Dann bist du bei uns genau richtig Als Technical Account Manager (m/w/d) bei evoila wirst du zum zentralen Ansprechpartner für unsere Kunden und hilfst ihnen, das Beste aus modernen Cloud- und IT-Infrastrukturen herauszuholen. Du kombinierst technisches Verständnis mit strategischer Beratung und bist die Brücke zwischen Kunden, internen Teams und Herstellern. Deine Aufgaben Betreuung und strategische Beratung unserer Kunden zu Cloud-, Automatisierungs- und Infrastruktur-Lösungen Analyse von Kundenanforderungen und Entwicklung maßgeschneiderter IT-Lösungen Durchführung von Strategieworkshops, Roadmap-Sessions und regelmäßigen Review-Meetings Koordination zwischen Kunden, internen Teams und Technologiepartnern zur kontinuierlichen Optimierung der IT-Umgebungen Identifikation von Optimierungspotenzialen und Entwickeln von Best Practices für eine effizientere Nutzung der Technologien Unterstützung bei technischen Fragestellungen sowie bei der Bewertung und Implementierung neuer Features und Weiterentwicklungen Was du mitbringen solltest: Mindestens 3 Jahre Berufserfahrung in der IT-Beratung, im technischen Account Management oder in einer vergleichbaren Rolle Fundiertes Wissen in mindestens einem der folgenden Bereiche: Cloud-Plattformen (AWS, Azure, VMware), Automatisierung, Netzwerktechnologien oder IT-Security Souveränes Auftreten, starke analytisch-konzeptionelle Fähigkeiten und ausgeprägte Kundenorientierung Erfahrung im Stakeholder-Management sowie in der Koordination technischer und strategischer Anforderungen Verhandlungssichere Deutsch- und Englischkenntnisse (jeweils mindestens C1) Optimal wäre es, wenn du…: Kenntnisse über moderne Cloud- und Infrastruktur-Technologien mitbringst (idealerweise VMware, Kubernetes oder Public Cloud Services) Erfahrung mit IT-Strategieentwicklung und Prozessoptimierung hast Workshops und Enablement-Sessions für Kunden moderieren kannst Grundverständnis für IT-Service-Management und ITIL-Prozesse besitzt Komplexe technische Sachverhalte verständlich erklären kannst Eine intensive Einarbeitung und regelmäßige Fortbildungen finden bei uns nicht nur auf dem Papier statt, sondern sind selbstverständlich für alle unsere Mitarbeitenden. In addition to a varied project landscape, we offer you a high degree of personal responsibility and the cooperation with a growing and motivated team, in which you can bring in your ideas. What we offer you: - Mobile Office - Premium Work Equipment - Extensive Further Training - Employee Events - Country-Specific Employee Bonuses (e.g. cooperation with EGYM Wellpass, JobRad and much more) Contact: Vivien Vogt