The Position Join our dynamic team at Boehringer Ingelheim as a Customer Experience (CX) Head, TA. In this pivotal role, you will be the strategic linchpin, leveraging data to enrich decision-making and uncover new business opportunities within the TA. Working in close collaboration with the TA Head, you will drive customer-centric initiatives for Human Pharma Germany. If you're passionate about shaping customer experiences and have a knack for strategic thinking, we'd love to hear from you. Tasks & responsibilities As the primary point of contact, you will engage with the TA Head, acting as a strategic sparring partner. You will be responsible for converting strategic and high-level tactical features into smaller, actionable user stories. Strong capabilities for business case and LRR development by evaluating on-going operational requirement against existing resource and capabilities Integral analytical support for OL, ACV and LTF planning process and preparations on a strategic level Involvement in business case and LRR development will be a key part of your role, as you evaluate ongoing operational requirements against existing resources and capabilities. Overall management and leadership (incl people development of direct reports) for the functional areas within the TA Squad Teams related to Project Management, Training & Development, Customer Insights & Forecasting, and Sales Force Effectiveness. Establishing strategic and cooperative relationships with various functions within GTM and cross-functional teams will be part of your role. You will serve as a liaison between various functions and groups (TA/Asset Team, GTM Group Heads), influencing stakeholders to improve productivity, manage necessary changes, and support key business projects. Requirements Doctoral degree (e.g., PhD, MD) and/or a Master's degree (e.g., MBA, MSc) or diploma degree Possess experience in a leadership or people manager role, including in-depth knowledge of the German human pharmaceutical market Exhibit excellent relationship-building skills and conflict management with above-average oral, written, and presentation skills Demonstrate the ability to drive change, manage organizational transformations, and proactively implement innovation Have experience in Commercial (Sales and/or Marketing), Training, Business Analyst roles. Possess the ability to lead and steer different functions and can lead without authority within a TAs Be capable of simplifying complex topics and providing clear actionable next steps. Exhibit strength in being a solution-driven leader to address issues/challenges and lead the team to move forward together Possess strong people management skills - inspires and develops growth for team members Ready to contact us? If you have any questions about the job posting or process - please contact our HR Direct Team, Tel: 49 (0) 6132 77-3330 or per mail: hr.deboehringer-ingelheim.com Recruitment process: Step 1: Online application - application deadline is 18.11.02024 Step 2: Virtual meetings beginning mid of November Step 3: On-site interviews beginning in December Unser Unternehmen Bei Boehringer Ingelheim entwickeln wir bahnbrechende Therapien, die das Leben von Mensch und Tier verbessern. Als 1885 gegründetes und seitdem im Familienbesitz befindliches Unternehmen nehmen wir eine langfristige Perspektive ein. Mit 52.000 Mitarbeitenden weltweit setzen wir unsere Ziele um und fördern dabei eine vielfältige, gemeinschaftliche und inklusive Unternehmenskultur. Wir sind überzeugt: Mit talentierten und ambitionierten Mitarbeitenden und ihrer Leidenschaft für Innovationen heben wir die Grenzen des Erreichbaren immer wieder auf. Warum Boehringer Ingelheim? Bei uns können Sie wachsen, zusammenarbeiten, innovativ sein und Leben verbessern. Wir bieten Ihnen herausfordernde Tätigkeiten in einem respektvollen und kollegialen globalen Arbeitsumfeld mit einer Vielzahl von auf Innovation ausgerichteten Denkweisen und Methoden. Darüber hinaus sind für uns Qualifizierung und Entwicklung für alle Mitarbeitenden von zentraler Bedeutung, denn Ihr Wachstum ist unser Wachstum. Boehringer Ingelheim ist ein globaler Arbeitgeber, der sich für Chancengleichheit einsetzt, und ist stolz auf seine vielfältige und inklusive Kultur. Wir begrüßen die Vielfalt von Perspektiven und streben nach einem inklusiven Umfeld, wovon unsere Mitarbeiterinnen, Patienteninnen und Communitys profitieren. Sie möchten mehr erfahren? Dann lesen Sie hier weiter https://www.boehringer-ingelheim.com