Category Manager Electronics (m/w/d) “Inspiring images. Since 1917.” ARRI is a global company within the motion picture media industry, employing around 1,400 staff worldwide. Named after its founders August Arnold and Robert Richter, ARRI was established in Munich, Germany, where the headquarters is still located today. Other subsidiaries are in Europe, North and South America, Asia, and Australia. The ARRI Group consists of the business units Camera Systems, Lighting, Media, and Rental, all dedicated to connecting art and future technologies for moving images. ARRI is a leading designer and manufacturer of camera and lighting systems for the film and broadcast industry, with a worldwide distribution and service network. It is also an integrated media service provider in the fields of film post- and coproduction, international sales, as well as equipment rental, and supplying camera, lighting, and grip packages to professional productions. The Academy of Motion Picture Arts and Sciences has recognized ARRI’s engineers and their contributions to the industry with 19 Scientific and Technical Awards. Job description: Erarbeitung und Umsetzung der Materialgruppenstrategie für die Warengruppe „Elektronik“ Fachliche und disziplinarische Führung des Teams im Bereich Elektronik Optimierung des Warengruppenkonzeptes und Eruierung von Kosteneinsparpotentialen Verantwortung für das Risiko- und Krisenmanagement im Bereich Elektronik Analyse von Marktpotenzialen und Durchführung von Benchmarks auf Basis der TCO (Total Cost of Ownership) Erarbeitung und Umsetzung der Lieferantenstrategie sowie Erstellung einer Lieferantenauswahlmatrix Lieferantenmanagement und Lieferantenentwicklung in Zusammenarbeit mit der Fachabteilung Verhandlungen, Abschluss und Vertragsgestaltung von Lieferantenverträgen (AGB, NDA, Rahmenverträge) inklusive der Auftragsvergabe Analyse von Einkaufskennzahlen und Vorbereitung von Einkaufsreports Requirements: Abgeschlossenes Studium im Bereich Wirtschaftsingenieurwesen, technischer BWL oder vergleichbarer Fachrichtung Berufserfahrung im (internationalen) strategischen Einkauf Mehrjährige Führungserfahrung wünschenswert Erfahrung in der Durchführung technischer Projekte Sicherer Umgang mit MS-Office und SAP Verhandlungsgeschick, Durchsetzungsstärke, Überzeugungsfähigkeit und sicheres Auftreten im Umgang mit Geschäftspartnern aller Ebenen Lösungsorientierte und pragmatische Arbeitsweise gepaart mit ausgeprägter Sozialkompetenz und Teamfähigkeit Verhandlungssichere Deutsch- und Englischkenntnisse You can expect a challenging and exciting work environment with diverse opportunities and international orientation We look forward to receiving your online application with your earliest possible starting date and salary expectations. Earliest Possible Start Date : 01.01.2025 Contact : van Reemen, Kathrin