Job Description:
Super Aufgaben:
1. Basisgrundwissen der Kundenbetreuung aktiv in der Praxis anwenden und Aufbau des persönlichen Knowhow's
2. Dokumentation der Kundenkommunikation und Vorgangsbearbeitung
3. Entgegennahme von Kundenanliegen (telefonisch und schriftlich) sowie deren systematische und lösungsorientierte Bearbeitung u.a. zu den Themen Heizkostenabrechnungen, Montage, Kundenportal, technische Themen sowie Kundenbeschwerden
4. regionale und zentrale Teamarbeit zur Klärung von Kundenanfragen und Beschwerden
5. Einhaltung der vorgegebenen Prozesse und Service-Level-Vereinbarungen gegenüber den Kunden
6. terminliche Überwachung nicht abgeschlossener Vorgänge
7. Erkennung von Prozessstörungen inklusive Bewertung und Weitergabe
Super Anforderungen:
8. Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung
9. Berufserfahrung in kundennaher Position wünschenswert
10. Spaß am aktiven Kundenkontakt
11. Hohe Service- und Dienstleistungs- und Kundenorientierung
12. Freundlichkeit und gute Kommunikationsfähigkeit,
13. Sehr gute Deutschkenntnisse sowie gutes Ausdrucksvermögen
14. Hohe Zuverlässigkeit und Einsatzbereitschaft
15. Flexibilität, Teamfähigkeit, Organisationstalent
16. Fähigkeit zum eigenverantwortlichen Arbeiten
17. Sicherer Umgang mit MS-Office und die Bereitschaft, sich in neue Systeme einzuarbeiten Bereitschaft zu flexiblen Arbeitszeiten inklusive
Super atmosphere:
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Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance
Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days’ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy
Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities,
wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy"
For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the
"Corporate Benefits" programme
The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement.
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