Description We are looking to hire a Deputy Key Account Manager for Automotive in our Stuttgart Agency to reinforce the team. The customer is a German Premium OEM with a strategic presence worldwide. This is a great opportunity to grow in a commercial and leadership role to develop the customers relationship. The mission consists of: • Developing the account in sales and profitability • Defining budget following commercial strategy for the account • Proposing and implementing value creation actions • Determining price offers for customers with a strategic thinking mindset • Developing customers intimacy and manage the development of the commercial relationship Your role will include activities such as : • Ensuring full market analysis of your customer perimeter with Marketing team support. Coordinate local Marketing Intelligence activities and report to the Key Account Manager o Centralize and share information concerning market, customer production, awards, potential developments • Proposing business plan for perimeter o Monitor and analyze pricing within your perimeter o Push new products and service deployment to your customer base o Conduct negotiation in commercial setting • Negotiating and implementing sales contracts o Follow-up of volume and price agreements of the local entity by connecting with the demand planning and price controlling teams o Monitor delivery performance. Follow-up payment/credit limit • Monitoring client satisfaction follow-up, analyze and share results with technical team and mills. o Organize and attend regular customer visits / create visit reports o Evaluate claims commercial impact & ensure that follow-up actions are implemented o Develop customer intimacy and obtain feedback, collect market info to support strategic decisions Competencies : We are looking for a talented person who can demonstrate the following abilities: • A strong sense of human and commercial relationship as well as an excellent customer-focused spirit • A high level of autonomy • A capacity to communicate within the Customer Team and to work in an international environment • A high results orientation: meets deadlines using good time management and allocation of priorities; makes appropriate, clear decisions and recommendations based on review of facts, priorities, resources, constraints and alternatives; contributes to problem-solving by submitting and testing ideas for solutions and by anticipating and overcomes problems • Teamwork skills : works effectively with others in a group setting; shares information and resources in the team; works with others to reach common goals; aligns personal objectives with team objectives; applies personal skills to add value; deals honestly and fairly with others, showing consideration and respect • A mindset and professional behavior in line with digitalization transformation of the sales process • Good leadership skills: to lead and coordinate members of the team Education: • Master in Business Development/Marketing, or in Industrial Engineering or relevant experience • German and English at Professional Level Experience : • 5 - 10 years of experience in B2B sales Additional Requirements : • Travel flexibility: 50% Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir in unserer Stuttgarter Agentur einen Deputy Key Account Manager für den Bereich Automotive. Unser Kunde ist ein Premium-OEM mit Sitz in Deutschland und einer weltweiten strategischen Präsenz. Der Job bietet die Möglichkeit in einer kommerziellen und führenden Position zu wachsen und ein eine strategische Kundenbeziehung aufzubauen. Die Mission: Entwicklung des Kunden in Bezug auf Umsatz und Rentabilität Festlegung des Budgets nach der Geschäftsstrategie des Kunden Entwicklung von Ideen und Umsetzung von Kundenentwicklungsmaßnahmen Erstellung von Preisangeboten unter der Berücksichtigung strategischer Ziele Aufbau und Weiterentwicklung der bestehenden Kundenkontakte, Ausbau der bestehenden Geschäftsbeziehung Zu Ihren Aufgaben gehören unter anderem folgende Tätigkeiten: Sicherstellung einer umfassenden Marktanalyse des Kunden in Zusammenarbeit mit dem Marketingteam. Sie koordinieren lokale Marketing Intelligence Aktivitäten und berichten an den Key Account Manager. Zentralisierung und Weitergabe von Informationen über den Markt, Kunden, dessen Produktionsentwicklung, neue Vergaben und potenzielle Geschäftsentwicklungen Erstellung eines Business Plans Überwachen und analysieren der Preisgestaltung Vermarktung neuer Produkte und Dienstleistungen Führen von Verhandlungen im kommerziellen Umfeld Vertragsverhandlung und Umsetzung Verfolgung der Volumen- und Preisvereinbarungen in Zusammenarbeit mit den Teams der Bedarfsplanung und Controlling Monatliches Reporting der Lieferungen sowie Nachverfolgung von Zahlungen/Gutschriften Überwachung der Kundenzufriedenheit, Analyse und Weitergabe der Ergebnisse an das technische Team und die Werke. Organisation und Teilnahme an regelmäßigen Kundenbesuchen / Erstellung von Besuchsberichten Bewertung der kommerziellen Auswirkungen von Reklamationen und Sicherstellung, dass entsprechende Folgemaßnahmen ergriffen werden Aufbau von Kundenkontakten und Einholung von Feedback Sammlung von Marktinformationen zur Unterstützung strategischer Entscheidungen Kompetenzen : Einen ausgeprägten Sinn für menschliche und geschäftliche Beziehungen, sowie eine ausgezeichnete Kundenorientierung Ein hohes Maß an Selbstständigkeit Kommunikation innerhalb des Kundenteams und Arbeit in einem internationalen Umfeld Hohe Ergebnisorientierung: Einhaltung von Fristen durch gutes Zeitmanagement und Zuweisung von Prioritäten; Treffen angemessener, klarer Entscheidungen und Empfehlungen auf der Grundlage einer Überprüfung von Fakten, Prioritäten, Ressourcen, Einschränkungen und Alternativen; Beitrag zur Problemlösung durch Unterbreitung und Prüfung von Lösungsideen Teamfähigkeit: Effektives Arbeiten; Teilen von Informationen und Ressourcen im Team; gute Zusammenarbeit zur Erreichung gemeinsamer Ziele; Abstimmung persönlicher Ziele mit den Teamzielen; Einsatz persönlicher Fähigkeiten, um einen Mehrwert zu schaffen; ehrlicher und fairer Umgang mit anderen, rücksichtvolles und respektives Verhalten gegenüber anderen Denkweise und professionelles Verhalten im Einklang mit der digitalen Transformation des Vertriebsprozesses Gute Führungsqualitäten, um Mitglieder des Teams zu koordinieren Ausbildung: Master in Business Development/Marketing oder in Wirtschaftsingenieurwesen oder einschlägige Erfahrung Deutsch und Englisch verhandlungssicher Erfahrung: 5 - 10 Jahre Erfahrung im B2B-Vertrieb Zusätzliche Anforderungen: Flexibilität bei Reisen: 50%