Its fun to work in a company where people truly believe in what they're doing We're committed to bringing passion and customer focus to the business. About us: With 1,125 rooms and suites, four restaurants and three bars, a multifunctional Congress Center and Berlin's most successful live show “Stars in Concert”, the Estrel is Europe's largest hotel, congress and entertainment center. With 1,200 events a year, the Estrel occupies a top position as a congress and event location. A team of 550 employees from 23 nations looks after our national and international guests and customers. The Estrel Tower is currently under construction and will expand the “Estrel World” by the end of 2025. Our benefits: Familiar working atmosphere in a committed team with a passion for the hotel and catering industry Permanent employment contract 28 days' vacation with an increase depending on length of service Vacation and Christmas bonus Free employee parking space Company pension scheme and capital-forming benefits Family & Friends rate Special conditions for restaurant & bar Subsidy for BVG ticket Subsidy for the Urban Sports Club JobRad - leasing a bicycle for commuting and leisure time Personights - exclusive offers for employees in other hotels Staff restaurant - fresh and inexpensive meals on site Wide range of training and development courses, including the Estrel Academy for career development Ihre Aufgaben: Leitung und Verantwortung für das Rezeptionspersonal im Tagdienst (inkl. Pagen, Praktikanten, Aushilfen) mit Fokus auf Kontrolle, Anleitung und Motivation Planung und Organisation von Dienstplänen und Personaleinsatz (SP-Expert) Sicherstellung und Kontrolle der Standards und Arbeitsabläufe an der Rezeption Kommunikation betriebsrelevanter Entscheidungen und weiterführendes Beschwerdemanagement Pflege der VIP- und Stammgastdaten sowie persönliche Kontaktpflege zur Gästebindung Koordination besonderer Anlässe und Events mit relevanten Abteilungen Förderung der Umsatzsteigerung durch Anleitung der Mitarbeitenden zum Mehrverkauf Übernahme von „Manager-on-Duty“-Diensten, Unterstützung bei operativen Aufgaben und Vertretung des Abteilungsleiters Ihr Profil: Abgeschlossene Berufsausbildung im Hotelfach Mehrjährige Erfahrung im Rezeptionsbereich gehobener Businesshotellerie, idealerweise mit Führungsverantwortung Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse, weitere Sprachkenntnisse von Vorteil Ausgeprägtes Gastgebertum und Organisationstalent Hohe Belastbarkeit und souveränes Auftreten Kooperativer und motivierender Führungsstil Sicherer Umgang mit dem PMS-System Protel on Premise. If you would like to work in a successfully managed private company where innovation and sustainability are particularly important and you would like to work with highly motivated and unique colleagues, then you have come to the right place.