Willkommen bei der WISAG … einem der führenden Dienstleistungsunternehmen in Deutschland für die Bereiche: Aviation, Facility und Industrie. Mehr als 50.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter sind Tag für Tag bei uns im Einsatz. Unsere Spezialisten der WISAG Job & Karriere vermitteln Fachkräfte zur Festanstellung in alle Gesellschaften der WISAG – genau dorthin, wo Sie uns mit Ihren Fähigkeiten am besten verstärken können: Wir suchen neue Kolleginnen und Kollegen – bewerben Sie sich jetzt Mehr über die WISAG erfahren Sie auf unserer Webseite. Kennziffer: 356427 For the WISAG Business partner we are searching for Field Based Robot Support Technician (m/w/d). Responsibilities Technical Support: Provide hands-on technical support for LionsBot autonomous cleaning robots deployed in various commercial settings across Germany, including but not limited to Commissioning of robots on site with the creation of maps, establishment of cleaning zones as well as the functional calibrating and testing of the robots Preventive Maintenance: Perform routine inspections and preventive maintenance on robots to ensure they are in excellent working condition On-Site Troubleshooting: Respond promptly to client inquiries and issues, diagnose problems, and implement solutions on-site Software Updates: Assist in updating robot software and ensuring all features are up to date Client Training: Conduct training sessions for clients and end-users to maximize the effective use of the cleaning robots Documentation: Maintain detailed records of maintenance activities, repairs, and client interactions Collaboration: Work closely with the LionsBot technical support team and engineers to resolve complex technical issues Reporting: Provide regular reports on robot performance and maintenance activities to the LionsBot headquarters Requirements Technical Background: Recognized electrical, electronic or mechanical fields of study Experience: Prior experience in a technical support or field service role, especially with autonomous robotics, is highly desirable Problem-Solving Skills: Strong analytical and problem-solving abilities to diagnose and resolve technical issues Communication: Excellent communication skills to interact with clients and provide clear instructions Adaptability: Willingness to travel frequently within Germany and work flexible hours as required Team Player: Ability to work collaboratively with cross-functional teams and adapt to a dynamic work environment Driver's License: A valid driver's license Class B is required for travel to client locations Fluent English and German languages are mandatory for the role, other languages desirable Why Join Us Be part of an innovative and dynamic robotics company at the forefront of industry advancements Collaborate with a dedicated team of professionals passionate about technology and its applications in commercial cleaning Competitive compensation package and opportunities for career growth within a rapidly expanding company Ansprechpartner Dann freuen wir uns darauf, Sie kennenzulernen Der einfachste Weg zu uns führt über den „Jetzt bewerben"-Button – ohne Registrierung und ohne Anschreiben – bewerben Sie sich in nur 2 Minuten. Die WISAG ist Unterzeichner der „Charta der Vielfalt“ und fördert alle Mitarbeiterinnen mit ihren vielfältigen Fähigkeiten und Talenten wertschätzend und vorurteilsfrei. Alle Bewerbungen – unabhängig von Geschlecht, Nationalität, kultureller und sozialer Herkunft, Religion und Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung und geschlechtlicher Identität – werden begrüßt. Bewerbungen von Menschen mit Migrationshintergrund sind erwünscht. Wir berücksichtigen Schwerbehinderte entsprechend den Vorgaben des SGB IX und der betrieblichen Integrationsvereinbarung. Alle personenbezogenen Formulierungen in dieser Stellenanzeige sind geschlechtsneutral zu betrachten. Wir weisen darauf hin, dass wir schriftliche, per Post versandte Bewerbungsmappen, leider nicht zurückschicken können. Sinem Vaydogan Tel.: 01522 478 4847