Description
YouGov is a global market research and analytics company, providing insights into what the world really thinks, does, wants and buys.
Im Advanced Solutions Bereich erheben und analysieren wir mit Hilfe verschiedener Marktforschungsmethoden das Einkaufsverhalten von Shoppern und nutzen diese Informationen, um kundenorientierte und innovative Beratungskonzepte für internationale Markenhersteller aus der FMCG Industrie zu erstellen. Unser Portfolio umfasst Analysen rund um den Shopper, seine Shopper Journey und Aktivierungsmöglichkeiten (wie z.B. Segmentation der Shopper, Entscheidungswege, Touchpoint-Evaluierungen).
Zur Unterstützung unseres Teams suchen wir ab dem 01.03.2025 eine engagierte Praktikantin (m/w/d) oder einen engagierten Werkstudenten (m/w/d), der/die folgende Eigenschaften mitbringt:
1. Student*in der Wirtschaftswissenschaften, Soziologie, Statistik, Psychologie oder einem ähnlichen Fachbereich
2. Motivation & Interesse an Marktforschung
3. Gute analytische Fähigkeiten / Basis-Kenntnisse der Marktforschung und Datenanalyse von Vorteil
4. Kommunikationsstärke & Team Player Eigenschaft
5. Sehr gute Deutschkenntnisse
6. Gute Englischkenntnisse
7. Souveräner Umgang mit Microsoft Office (besonders Excel & PowerPoint)
Als Praktikant*in oder Werkstudent*in bist du ein vollwertiges Mitglied unseres Teams und wirst aktiv in unsere Projekte eingebunden. Dazu gehört auch, selbstständig Aufgaben zu übernehmen, wie beispielsweise:
8. Aufbereitung und grafische Darstellung der Erkenntnisse
9. Unterstützung bei der Interpretation und Ableitung von Empfehlungen
10. Unterstützung bei der statistischen Datenanalyse (Auswertung der Ergebnisse in Excel)
11. Markt- & Produktrecherchen
12. Bearbeitung projektspezifischer Lösungen nach kundenbezogenem Anliegen
Nutze die Chance, eine internationale Marktforschungsorganisation kennen zu lernen und wertvolle Praxiserfahrung zu sammeln. "On the job" lernst du dabei Arbeitsweisen und die harmonische Atmosphäre unseres Unternehmens kennen.
Zeitraum: 6 Monate für 20h/Woche (Werkstudent*in) oder 39 h/Woche (Praktikant*in)
Location: Nürnberg, Frankfurt oder Hamburg
Vergütung: Beide Positionen werden attraktiv vergütet.
Bitte gib in deiner Bewerbung klar an, ob du dich als Werkstudent*in (m/w/d) oder Praktikant*in (m/w/d) bewirbst.
----------------------------------------
Intern (m/f/d) or working student (m/f/d) in Market Research at YouGov within the Advanced Solutions Team
YouGov is a global market research and analytics company, providing insights into what the world really thinks, does, wants and buys.
In the Advanced Solutions area, we collect and analyze shopping behavior using various market research methods and use this information to create customer-oriented and innovative consulting concepts for international brand manufacturers in the FMCG industry. Our portfolio includes analyses related to the shopper, their shopper journey, and activation possibilities (such as shopper segmentation, decision paths, touchpoint evaluations).
To support our team, we are looking for a dedicated intern (m/f/d) or working student (m/f/d) as of 1.03.2025. You will be a good fit if you can contribute the following skills:
13. Student (m/f/d) of economics, sociology, statistics, psychology or a similar field.
14. Motivation & interest in market research
15. Good analytical skills / basic knowledge of market research or data analysis beneficial
16. Strong communication skills & team player characteristic
17. Very good knowledge (min. C1) of German
18. Good command (min. B2) of English
19. Confident handling of Microsoft Office (especially Excel & PowerPoint)
As an intern (m/f/d) or working student (m/f/d), you will be a full member of our team and will be actively involved in our projects. This also includes taking on tasks independently, such as:
20. Support in statistical data analysis (evaluation of results in Excel)
21. Presentation and visualization of findings
22. Support in the interpretation and derivation of recommendations
23. Market & product researches
24. Processing of project-specific solutions according to customer requirements
Take the chance to get to know an international market research organization and gain valuable practical experience. „On the job” you will get to know the ways of working and the harmonic atmosphere of our company.
Timeframe: 6 months for 20 h/week (working student) or 39 h/week (intern)
Location: Nuremberg, Frankfurt or Hamburg
Remuneration: Both positions are well remunerated.
Please clearly state in your application if you’re applying for the internship or as a working student (m/f/d).