Job Description The Area Sales Manager M/W/D drives sales and promotes the brand to achieve sales targets for Salomon Apparel & Accessories Specialists categories in the designated region of Southern Germany with a focus on Munich and ensures an exceptional consumer experience at their assigned accounts and OMNI channel touchpoints. The ASM builds partnerships with key specialty sporting goods retailers by developing joint plans to serve the consumer that benefit both Salomon and the retailer. The key areas of the role will focus on: Sales & Distribution: 40% Achieve seasonal sales and distribution targets in the designated area with selected customers. Develop a seasonal action plan to implement Salomon’s brand strategies and priorities. Create, present, and coordinate seasonal joint business/marketing plans with selected retailers to meet Salomon’s strategic objectives while enhancing brand experience and consumer preference. Negotiate Salomon-branded retail spaces, ensuring product quality/efficiency and managing retail KPIs (revenue & profitability per sqm Sell Thru & Consumer Experience: 60% Increase and maximize Salomon’s brand visibility and image in stores through defined product assortments, visual merchandising, and seasonal key-story placements (best-in-class consumer experience). Ensure a high level of product and brand knowledge (Shop Pro Training) among in-store staff. Manage and execute local consumer activations/events. Analyze and manage sell-through data to optimize stock rotation and maximize customer satisfaction. Coordinate seamless sell-through execution by leveraging internal resources (Shopper Marketing, Customer Service, Influencer Marketing). Support in-store execution and the sell-through plan of selected key account stores. Relationship Build and maintain excellent working relationships with key stakeholders at each retailer. Establish and maintain close collaboration with the internal Salomon community (Area Sales Managers, Key Account Managers, Marketing Managers, etc.). Support the Key Account team in ensuring a solid sales plan for selected key accounts (training, VM guidelines, activations). Assist the Marketing team in maintaining a high level of local expertise on the apparel category. Reporting Prepare and review seasonal customer performance reports (images, sell-through data, etc.). Analyze and report on sales, market presence, and competitor offerings. Complete all required reports and documentation in a timely manner. Share best practices within the sales and marketing teams. Provide seasonal feedback to the product development team. Der Area Sales Manager M/W/D treibt den Vertrieb voran und fördert die Marke, um die Verkaufsziele für die Kategorien Salomon Apparel & Accessories in der zugewiesenen Region Süddeutschland mit Fokus auf München zu erreichen. Dabei stellt er eine außergewöhnliche Verbraucherexperience an den zugewiesenen Accounts und OMNI-Channel-Touchpoints sicher. Der ASM baut Partnerschaften mit führenden Fachhändlern für Sportartikel auf, indem er gemeinsame Strategien entwickelt, die sowohl Salomon als auch den Händler dabei unterstützen, den Endverbraucher optimal zu bedienen. Die Hauptaufgaben dieser Rolle konzentrieren sich auf: Vertrieb & Distribution: 40% Erreichen der saisonalen Verkaufs- und Vertriebsziele in dem definierten Gebiet mit seinen ausgewählten Kunden Entwicklung eines saisonalen Aktionsplans zur Umsetzung der Strategien und Prioritäten der Marke Salomon Erstellen, präsentieren und koordinieren saisonaler gemeinsamer Geschäfts-/Marketingpläne mit ausgewählten Einzelhändlern, die die strategischen Ziele von Salomon erfüllen und die Kundenpräferenz und das Markenerlebnis maximieren Verhandlung der Salomon-Markenflächen, Sicherstellung der Produktqualität/Effizienz und Verwaltung der Einzelhandels-KPI (Umsatz und Rentabilität/qm) Sell Thru & Consumer Experience: 60% Erhöhen und maximieren der Sichtbarkeit und das Image der Marke Salomon in den Geschäften durch definierte Produktsortimente, Visual Merchandising und Platzierung saisonaler Key-Storys (best in class consumer experience) Sicherstellung eines hohen Niveaus an Produkt- und Markenkenntnissen (Shop Pro Training) für die Mitarbeiter in den Geschäften Verwaltung und Durchführung lokaler Verbraucheraktivierungen/Events Verwalten der Abverkaufsdaten, um die Lagerrotation zu beschleunigen und die Kundenzufriedenheit zu maximieren Koordinierung eines nahtlosen Abverkaufs unter Nutzung interner Ressourcen (Shopper Marketing, Customer Service, Influencer Marketing) Unterstützung der Instore-Ausführung und des Sell-Through-Plans einiger zusätzlicher Key Account Filialen Beziehungen Aufbau und Pflege hervorragender Arbeitsbeziehungen zu den wichtigsten Stakeholdern der einzelnen Kunden Aufbau und Pflege einer engen Zusammenarbeit mit der internen Salomon-Community (Area Sales Manager / Key Account Manager / Marketing Manager) Unterstützung des KA-Teams bei der Sicherstellung eines soliden Verkaufsplans für einige der Key Accounts (Schulungen, VM-Richtlinien, Aktivierungen) Unterstützung des Marketing-Teams, um ein hohes Maß an lokalem Fachwissen über die Bekleidungskategorie sicherzustellen. Berichterstattung Erstellung und Überprüfung von Kundenleistungsberichten auf saisonaler Basis (Bilder, Sell-Through-Daten) Analyse und Berichte über den Vertrieb, die Präsenz und das Angebot der Wettbewerber Vervollständigung aller erforderlichen Berichte und Aufzeichnungen und rechtzeitige Vorlage Austausch bewährter Praktiken im Vertriebs- und Marketingteam Austausch einiger saisonaler Rückmeldungen mit dem Produktentwicklungsteam