We are looking for a
Field Service Manager (m/f/d)
Provide excellent customer service and to promote this idea throughout the organization. The goal is to keep the department running in an efficient and profitable manner, to increase customer satisfaction and loyalty, develop human resources and to meet their expectations.
Was wir bieten
Bei Canon fördern wir die Möglichkeiten, Neues auszuprobieren, die eigene Perspektive einzubringen und im Team Wissen offen auszutauschen. Wir bieten ein Arbeitsumfeld mit spannenden Projekten und Produkten sowie eine Unternehmenskultur, in der gegenseitige Wertschätzung und Vielfalt an erster Stelle stehen.
•Improve customer service experience, create engaged customers and facilitate organic growth
•Take ownership of customers issues and follow problems through to resolution
•Set a clear mission and deploy strategies focused towards that mission
•Develop service procedures, policies and standards
•Keep accurate records and document customer service actions and discussions
•Analyze statistics and compile accurate reports
•Recruit, mentor and develop customer service agents and nurture an environment where they can excel through encouragement and empowerment
•Keep ahead of industry’s developments and apply best practices to areas of improvement
•Control resources and utilize assets to achieve qualitative and quantitative targets
•Adhere to and manage the approved budget
•Maintain an orderly workflow according to priorities
•Trouble shooting when it is needed
Wen wir suchen
•Proven working experience as a customer service manager / lead engineer
•Experience in providing customer service support
•Excellent knowledge of management methods and techniques
•Proficiency in English and German
•Working knowledge of customer service tools, software and database.
•Awareness of industry’s latest technology trends and applications
•Ability to think strategically and to lead
Qualifikationen & Kompetenzen
•Strong client-facing and communication skills
•Advanced troubleshooting and multi-tasking skills
•Experience with semiconductor equipment
•Customer service orientation
•Ability for international business travel
Canon ist ein japanischer Weltkonzern und bereichert Leben und Unternehmen auf unvergleichliche Art und Weise. Wir gehören zu den Top Global Brands und sind Technologieführer im Bereich Imaging. Canon bietet ein breites Portfolio von Foto- und Videokameras, Drucker, Scanner und Komplettsysteme bis hin zu Drucksystemen und Softwarelösungen für Geschäftskunden. Canon setzt auf gegenseitigen Respekt und Nachhaltigkeit. Mehr als 180.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter weltweit verbindet die Philosophie Kyosei
Living and working together for the common good.