Area Manager Facilities and Material Handling Maintenance (m/f/d)
You will be responsible for maintaining technical building equipment and the material handling equipment in our Wiesbaden European Road Network HUB managing a local Team of Technicians and a maintenance planner.
Your objectives:
* You will lead and develop a team of technicians to ensure facility and material handling maintenance.
* You support operational continuity by providing effective services or solutions for maintenance and repair for operational facilities and equipment.
* You will ensure service providers comply with contractual agreements.
* You lead defined local initiatives to improve maintenance solution concepts (synergies, methods, planning, etc.).
* You advise and support all management levels as well as less experienced colleagues.
* You will be responsible for the planning, scheduling and control of annual building services maintenance.
* You coordinate the processing and follow-up of fault & downtime reports.
* You are responsible for the development of maintenance concepts and their execution at the sites.
* You will be responsible for processing and presenting maintenance key figures, costs and their sustainability on a monthly basis.
* You assist your main customer, the regional and local Operations Department, by elaborating and implementing technical solutions.
Your profile:
* Ideally a successfully completed degree in the field of facility management, mechanical or electrical engineering or alternatively with a business or technical specialization
* Ideally several years of experience in leading technical teams
* Pronounced technical and maintenance expertise
* Profound knowledge of German and English language
* Basic knowledge of heating, ventilation, plumbing and electrical engineering
* Very good communication skills
* Excellent planning and organizational skills
* Experience in evaluating performance requirements and setting priorities
* Well-developed understanding of contractual processes
* Experience in defining and specifying performance expectations to manage supplier performance
* Good knowledge of the operation of mechanical and electrical systems as well as plant equipment and building services equipment
* Independent organization of various repair, refurbishment and/or build out requests and projects
* Experience in coordinating various parties remotely, such as suppliers or internal staff
* Solution-oriented thinking when dealing with operational and technical problems
If you want to shape your international career with us and would like to work in a successful team on a global level, we should get to know each other. An exciting area of responsibility awaits you!
We offer:
* Work in a company with an established position in the market
* An employer-financed company pension scheme
* Possibility to work in a highly professional, stimulating and challenging work environment of multinational company with great and long-term career perspective
* Training and on-the-job learning opportunities
* The opportunity to participate in a new project within the organization and demonstrate own initiatives
* Tuition Assistance Program
* Employee Assistance Program for you and your family in difficult life situations
Bei FedEx stehen die Menschen schon immer an erster Stelle. Als Arbeitgeber, der die Chancengleichheit und die Vielfalt sowie das Integrationsengagement in der Belegschaft fördert, bieten wir Wachstumschancen für alle.
Unser Unternehmen
FedEx ist eines der größten Expresstransportunternehmen und befindet sich immer wieder unter den Top 10 der „World's Most Admired Companies“ der Zeitschrift „Fortune“. FedEx bietet seinen Kunden Tag für Tag Transport- und Geschäftslösungen in mehr als 220 Ländern und Gebieten weltweit. Unsere hochqualifizierten FedEx-Teams ermöglichen uns, dieses globale Netzwerk abzudecken, um das tägliche FedEx-Erlebnis einzigartig zu gestalten.
Unsere Philosophie
Die People-Service-Profit-Philosophie (PSP) beschreibt die Prinzipien, die uns bei FedEx helfen, Entscheidungen zu treffen sowie Richtlinien und Aktivitäten zu gestalten. FedEx kümmert sich um seine Mitarbeiter, die wiederum unseren Kunden hochwertige Dienstleistungen anbieten, was es uns ermöglicht, die Zukunft des Unternehmens finanziell abzusichern. Was die positive Seite der People-Service-Profit-Philosophie hierbei auszeichnet und so einzigartig macht, ist der geschlossene Kreislauf dieses Systems, in dem die Gewinne erneut in das Unternehmen investiert und unseren Mitarbeitern zugeführt werden.
Wir verdanken unseren Branchenerfolg unseren Mitarbeitern. Dank unserer PSP-Philosophie sind wir in der Lage, unseren Mitarbeitern ein stimulierendes Arbeitsumfeld zu bieten, damit diese unseren Kunden wiederum hochwertige Dienstleistungen anbieten können. Wir achten besonders auf das Wohlbefinden unserer Mitarbeiter und schätzen deren Beitrag an unserem Unternehmen.
Unsere Unternehmenskultur
Unsere Kultur liegt uns aus zahlreichen Gründen am Herzen, und wir achten genau deshalb auf unser Verhalten, unsere Handlungen und Aktivitäten in allen Teilen der Welt. Die FedEx-Kultur und Werte sind ein Meilenstein unseres Erfolges und unserer Entwicklung seit Beginn unserer Geschichte in den 1970iger Jahren. Zahlreiche Unternehmen begnügen sich damit, unsere Systeme, Infrastrukturen und Prozesse zu kopieren, was uns jedoch auszeichnet, ist die einzigartige und Facettenreiche Unternehmenskultur, die es uns ermöglicht, uns weltweit auf dem Markt durchzusetzen.