Welcome to XXXLdigital, where digital innovation meets real-world impact. As the digital unit of the XXXL Group, we are dedicated to all things e-commerce and stationary trade. We develop software solutions for one of Europe's leading furniture retailers. Curating products for the online shops, optimising the customer experience, and handling digital marketing are also part of our core business. We focus on customer needs and providing a seamless omni-channel shopping experience. Our vision is to be the market-leading Home & Living retailer with both our online shops and our stores. At XXXLdigital we value authenticity and diversity. We offer a supportive environment where you can truly thrive and use your potential fully. Würzburg, München, Berlin (DE) Die XXXLutz Unternehmensgruppe betreibt über 400 Einrichtungshäuser in 14 europäischen Ländern und beschäftigt mehr als 27.300 Mitarbeiter. In Deutschland tragen über 12.000 Mitarbeiter zum Erfolg der Gruppe bei, die hierzulande 57 XXXLutz Einrichtungshäuser und 48 mömax Trendmöbelhäuser betreibt. Mit einem Jahresumsatz von 6,4 Milliarden Euro ist die XXXLutz-Gruppe einer der drei größten Möbelhändler der Welt. Im gemeinsamen GIGA Einkaufsverband werden zudem die mehr als 1,6 Milliarden Euro Umsatz von POCO (8.500 Mitarbeiter) gebündelt. Die XXXLutz- Gruppe hat ihren Deutschland-Sitz seit 2009 im mainfränkischen Würzburg. Im Zuge der weiteren Expansion ist 2019 dort eine komplett neue Firmenzentrale entstanden, die den Mitarbeiter ein attraktives Arbeitsumfeld bietet. Mit dem kontinuierlichen Wachstum von XXXLutz wird die Deutschland-Zentrale nur vier Jahre nach ihrer Eröffnung erweitert– insgesamt haben allein am deutschen Unternehmenssitz von XXXLutz rund 700 Mitarbeiter ihren Arbeitsplatz. Aufgaben Evaluation of analyses and derivation of recommendations for action. Technical support for implementation. Close cooperation with the relevant stakeholders (logistics, purchasing, sales). Forecasting, ongoing tracking and reporting of KPIs. Creation of ad hoc analyses and recurring analyses/reports. Unterstützung und Förderung des Teams durch Weitergabe von Wissen, Etablierung von Best Practices und Stärkung der Teamkompetenzen. Controlling of annual targets. Qualifikationen At least 3 years of relevant professional the field of e- commerce/logistics/auditing/consulting. Strong analytical skills. Methodical, structured and proactive way of working. Team player qualities and strong communication skills. Experience in using dashboarding tools and data analysis languages (Power BI, Tableau, SQL, Python etc.). Very good German and English skills. Was wir bieten Health & Well-being: Free coffee, tea, drinks, fresh fruits & vegetables, plus discounted meals at the canteen or lunch allowances (location-based). Modern workspaces designed for all needs. Culture & Growth: We value self-responsibility, flat hierarchies, and open feedback. Experience a vibrant team spirit where support and collaboration thrive. Enjoy 2 learning days per quarter, an internal learning campus, and external development opportunities. Flexible Work-Life Balance: Enjoy flexible working hours and extended remote work options. Celebrations & Milestones: Team events and special recognition for birthdays and work anniversaries. Location-Based Benefits: Tailored perks designed to suit the needs of the respective location.