Work environment
Seit 2024 bietet das Volkswagen R Virtual Studio den Kundinnen und Kunden ein digitales MR (Mixed Reality) Erlebnis des performanten R Portfolios für social sharing. Überwältigt von der Reaktion der Netizen möchten wir den Umfang des möglichen Kundinnen und Kunden Engagements erweitern. Personalisierte Fahrzeuginformationen, R Community TED Talks, Co-Creation zukünftiger Fahrzeuge & Performance Gaming sind nur einige Beispiele für mögliche Kategorien zur Realisierung. Hierfür suchen wir nach Digital Natives und Fans des Online-Engagement-Trackings. Ihr kreativer Drive und die Begeisterung dieses Momentum mit zu gestalten, qualifiziert Sie als potentielle Praktikantin, potenzieller Praktikant beim Volkswagen R Business Development & Digitization Team.
Possible Tasks within this Role
* Researching & Evaluating of UX trends in digital communities within the automotive-/ sport-/ lifestyle sector
* Global-fit evaluation of future digital UX & scalability testing
* Consolidating of UX planning & roadmap documentation
Following documents must be submitted with the application
* Cover letter and CV
* Current certificate of enrolment
* Current transcript of records
* In the case of a compulsory internship, an additional certificate from the university
* Work permit for non-EU citizens
Qualification requirements
* Students enrolled in Bachelor / Master [UX/ UI Design/ Digital Communication/ Future Studies/ Communication Design Psychology or comparable courses of study
* Future oriented, can-do attitude, challenging the status-quo
* Digital native, excited about new digital C/ UX technology
* Language level German and English B2
Keywords
User profiles, data analysis, future technologies
-----------------------------------
Contact person for this posting: Hartmut Fromm