Über uns 1&1 gehört mit über 3.200 Mitarbeitenden und fast 16 Millionen Kundenverträgen zu den führenden Telekommunikationsanbietern in Deutschland. Mit Pioniergeist, ungewöhnlichen Ideen und kreativen Teams haben wir eine führende Marktstellung im Mobilfunk und bei Breitband-Anschlüssen erobert. Durch die Kombination des über 50.000 km langen 1&1 Glasfasernetzes und regionalen Netzen schaffen wir das weitreichendste Glasfasernetz Deutschlands. Außerdem bauen wir das modernste 5G-Netz Europas, auf der Basis der neuartigen Open-RAN-Technologie. Mit offenen Schnittstellen und 5G-Funktionen in einer leistungsfähigen Cloud-Infrastruktur. Schreiben Sie die 1&1 Erfolgsgeschichte fort. Werden Sie Teil von 1&1. Ihre Aufgaben To ensure service quality with a focus on maximum customer satisfaction in the first fully virtualized mobile network in Europe, we are looking for a Service Manager (Operations 5G). In this key position you will be responsible for:
* Internal and external communication for critical incidents (management, PR, legal, ...)
* Internal and external escalations if there is insufficient progress in incident processing
* Analysis/identification of the impact of incidents on service quality
* Monitoring compliance with process quality in incident, change and problem management
* Control of the planned processing of process optimization measures
* Control of the planned processing of measures from root cause analysis
* KPI analysis
Das wünschen wir uns
* You have several years of experience in the telecommunications and/or IT environment and have solid analysis know-how with a focus on IT/network/telecommunications
* Experience in incident, change and problem management (e.g. ITIL)
* You are characterized by a high level of customer and service orientation as well as the drive for constant improvement
* You will successfully bring your agile mindset and practical experience into interdisciplinary work with heterogeneous teams
* You approach difficult and complex tasks in an analytical, planned and goal-oriented manner and lead them to a successful conclusion with commitment
* The ability to work on multiple tasks simultaneously
* The ability to communicate and cooperate, think holistically and act in a result-oriented manner round off your profile
* Ideally, you have experience in managing external service providers
* Very strong skills in MS Office applications, especially Excel and PowerPoint
* Very good knowledge of spoken and written English, knowledge of German is a plus
* Participation in on-call duty (critical incidents)
Was wir Ihnen noch sagen möchten
* Attractive salary
* Strong community of team players
* Trusted working hours with flexible scheduling and the possibility of working mobile up to 40%
* Numerous further training opportunities online and offline
* Discounts on 1&1 products and various leisure activities
* Free drinks and fresh fruit
* Job-bike subsidy
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Vielfalt bereichert. Unterschiedliche Kulturen, Nationalitäten, Geschlechter, Altersgruppen, sexuelle Orientierungen und Religionen sowie Menschen mit Behinderungen – wir wünschen uns Vielfalt und fördern sie. Denn nur Teams, die alle Facetten der Gesellschaft widerspiegeln, bieten die besten Rahmenbedingungen für Kreativität und machen ein Unternehmen produktiv und unverwechselbar. Wir wertschätzen Vielfalt und begrüßen alle Bewerbungen.