The Position
You will lead and manage a team of Regional Regulatory Leads (RRL) for EUCAN Region.
Tasks & responsibilities
* In your new role, you will lead and manage a Team of Regional Regulatory Leads responsible for steering and coordination of regional regulatory activities for the EUCAN region required for development, maintenance, and expansion of world-wide marketing authorizations for the assigned BI's global human pharma portfolio.
* With your expertise, you will ensure the delivery and execution of robust regional regulatory strategies for the EUCAN region, while ensuring our regulatory compliance.
* You will monitor and enhance the functional and personal development of the team members to drive the team goals.
* Furthermore, you will provide support to the Head of RA in establishing objectives, strategies, and priorities for the complete EUCAN team under consideration of the overall objectives.
* You will also lead assigned development projects as well as general projects, while additionally contributing to our common standards and procedures within the group.
Requirements
* Doctoral Degree (e.g. PhD, MD) and/or Master's Degree in pharmacy or life sciences. Further degrees, e.g., Specialized Pharmacist or Master of Drug Regulatory Affairs are appreciated
* Long-term experience in the pharmaceutical industry in Regulatory Affairs, and ideally also in functions outside Regulatory Affairs (e.g. research and development)
* Several years of practical experience in development projects in Oncology in the EUCAN region, with a special focus on the EU regulatory strategy
* In depth knowledge of international regulatory requirements including the understanding, interpretation, and application of regulatory legislation in the EUCAN region, with focus on EMA (European Medicines Agency)
* Experience with direct Health Authority interactions (e.g. EMA/BfArM) and in handling new developments, registrations and maintenance of products
* Proven experience in successful leadership of international and cross functional project teams
* Ability to collaboratively work cross-functionally in- and outside of the regulatory affairs organization with a good understanding of different cultures and their impact
* Fluent English skills, both written and spoken
Ready to contact us?
If you have any questions about the job posting or process - please contact our HR Direct Team, Tel: +49 (0) 6132 77-3330 or via mail: hr.de@boehringer-ingelheim.com
Recruitment process:
Step 1: Online application - application deadline is March 4th, 2025
Step 2: Virtual meeting in the period from beginning till mid of March
Step 3: On-site interviews mid of March
Unser Unternehmen
Bei Boehringer Ingelheim entwickeln wir bahnbrechende Therapien, die das Leben von Mensch und Tier verbessern. Als 1885 gegründetes und seitdem im Familienbesitz befindliches Unternehmen nehmen wir eine langfristige Perspektive ein. Mit 52.000 Mitarbeitenden weltweit setzen wir unsere Ziele um und fördern dabei eine vielfältige, gemeinschaftliche und inklusive Unternehmenskultur. Wir sind überzeugt: Mit talentierten und ambitionierten Mitarbeitenden und ihrer Leidenschaft für Innovationen heben wir die Grenzen des Erreichbaren immer wieder auf.
Warum Boehringer Ingelheim?
Bei uns können Sie wachsen, zusammenarbeiten, innovativ sein und Leben verbessern.
Wir bieten Ihnen herausfordernde Tätigkeiten in einem respektvollen und kollegialen globalen Arbeitsumfeld mit einer Vielzahl von auf Innovation ausgerichteten Denkweisen und Methoden. Darüber hinaus sind für uns Qualifizierung und Entwicklung für alle Mitarbeitenden von zentraler Bedeutung, denn Ihr Wachstum ist unser Wachstum.
Boehringer Ingelheim ist ein globaler Arbeitgeber, der sich für Chancengleichheit einsetzt, und ist stolz auf seine vielfältige und inklusive Kultur. Wir begrüßen die Vielfalt von Perspektiven und streben nach einem inklusiven Umfeld, wovon unsere Mitarbeiter*innen, Patienten*innen und Communitys profitieren.
Sie möchten mehr erfahren? Dann lesen Sie hier weiter