Do you want to join us in helping to fight the world’s most threatening diseases and enabling access to care for more people around the world? At Siemens Healthineers, we pioneer breakthroughs in healthcare. For everyone. Everywhere. Sustainably. At Siemens Healthineers, we offer you a flexible and dynamic environment with opportunities to go beyond your comfort zone in order to grow personally and professionally. Our Global Team: We are a team of more than 72,000 highly dedicated employees across more than 70 countries passionately pushing the boundaries of what’s possible in healthcare to help improve people’s lives around the world. As a leader in the industry, we aspire to create better outcomes and experiences for patients no matter where they live or what health issues they are facing. Our portfolio, spanning from in-vitro and in-vivo diagnostics to image-guided therapy and innovative cancer care, is crucial for clinical decision-making and treatment pathways. Our Culture: We are part of an incredible community of scientists, clinicians, developers, researchers, professionals, and skilled specialists pushing the boundaries of what’s possible, to improve people’s lives around the world. We embrace a culture of inclusivity in which the power and potential of every individual can be unleashed. We spark ideas that lead to positive impact and continued success. Aufgrund des kontinuierlichen Wachstums unseres Unternehmens sind wir aktuell auf der Suche nach einem talentierten kaufmännischen Mitarbeiter (w/m/d) für den Bereich Field Service in Vollzeit zur Verstärkung unseren deutschlandweiten Teams. Als kaufmännischer Mitarbeiter (w/m/d) sind Sie zentraler Dreh- und Angelpunkt für unsere Kollegen im Innen- und Außendienst und sorgen für eine einwandfreie kaufmännische Abwicklung unserer Serviceeinsätze. Werden Sie Teil unseres Teams und arbeiten Sie mit uns zusammen an der Mission, eine Welt ohne Angst vor Krebs zu schaffen. Ihre Aufgaben: Sie fungieren als Kommunikationsschnittstelle zwischen dem Innen- und Außendienst sowie unseren Kunden und sorgen für einen reibungslosen Informationsfluss Sie verantworten die regelmäßige Verarbeitung von Field Service Reports und Statistiken für verschiedene Distrikte innerhalb Deutschlands und optimieren diese im Bedarfsfall Sie erstellen Kundenangebote für unsere Servicedienstleistungen sowie die einhergehenden Rechnungen und Lieferscheine Sie unterstützen unsere Servicetechniker bei der Bestellung und Verarbeitung von Ersatzteilen pflegen diese im System ein Sie planen und organisieren verschiedene Aktivitäten für den Bereich Field Service (z.B. interne und externe Service-Meetings) Sie unterstützen das Dispatch Team durch die Annahme von Kundenanrufen sowie das Weiterleiten an den richtigen Ansprechpartner im Bedarfsfall Ihr Profil: Erfolgreich abgeschlossene Berufsausbildung mit einem kaufmännischen Schwerpunkt Erste Berufserfahrung in einer ähnlichen ausgerichteten Position von Vorteil Gute Kenntnisse im Umgang mit dem Microsoft Office Paket; SAP-Kenntnisse von Vorteil Hohes Maß an Service- und Kundenorientierung sowie eine selbstständige Arbeitsweise Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Diese Position ist für unseren Standort in Darmstadt ausgeschrieben. Möglichkeiten für mobiles Arbeiten von Zuhause bestehen. LI-OS1 At Siemens Healthineers, we value those who dedicate their energy and passion to a greater cause. Our people make us unique as an employer in the med-tech industry. What unites and motivates our global team is the inspiration of our common purpose: To innovate for healthcare, building on our remarkable legacy of pioneering ideas that translate into even better healthcare products and services. We recognize that taking ownership of our work allows both us and the company to grow. We offer you a flexible and dynamic environment and the space to move beyond your comfort zone to grow both personally and professionally. Beware of Job Scams: Please beware of potentially fraudulent job postings or suspicious recruiting activity by persons that are currently posing as Siemens Healthineers recruiters/employees. These scammers may attempt to collect your confidential personal or financial information. If you are concerned that an offer of employment with Siemens Healthineers might be a scam or that the recruiter is not legitimate, please verify by searching for the posting on the Siemens Healthineers Career Site. As an equal-opportunity employer we are happy to consider applications from individuals with disabilities.