Safran is an international high-technology group, operating in the aviation (propulsion, equipment and interiors), defense and space markets. Its core purpose is to contribute to a safer, more sustainable world, where air transport is more environmentally friendly, comfortable and accessible. Safran has a global presence, with 92,000 employees and sales of 23.2 billion euros in 2023, and holds, alone or in partnership, world or regional leadership positions in its core markets. Safran undertakes research and development programs to maintain the environmental priorities of its R&T and innovation roadmap.
Safran is in the 1st place in the aerospace and defense industry in TIME magazine's "World's best companies 2023" ranking.
Safran Engineering Services offers high-technology engineering services in the fields of aerospace, energy and ground transportation. Building on 30 years' experience, the company relies on 3,000 engineers dotted across nine countries worldwide.
- Kontierung und Verbuchung von laufenden Geschäftsvorfällen und Belegen unter Berücksichtigung der Grundsätze ordnungsgemäßer Buchführung und gesetzlicher Vorschriften
- Vorbereitende Tätigkeiten an den Monatsabschlüssen und Jahresabschlüssen
- Pflege des Anlagevermögens, Kontenklärungen und Datenabgleich
- Überwachung der offenen Posten, Sicherstellung von fristgerechten Zahlungsläufen
Abrechnung von Reisekosten
- Projektleitung Internal Control
- Rechnungstellung und Abweichungsanalyse für Non-Engineering-Projekte und Overdueverfolgung
- Bereitstellen von Informationen für das Controlling, den Finance Manager und die Wirtschaftsprüfer
- Mitwirkung an Improvement Projekten
- Urlaubs- / Krankheitsvertretung des Bilanzbuchhalters
- Kaufmännische Ausbildung ggfs. wirtschaftswissenschaftliches Studium
Mehrjährige Erfahrung in der Buchhaltung (Anlagen-, Debitoren-, Kreditoren-, Finanz- und Sachbuchhaltung)
- Gute Kenntnisse im Reisekostenrecht
- Grundkenntnisse Controlling
- Gute Kenntnisse der organisatorischen Abläufe in der Finanzbuchhaltung
- Grundkenntnisse in Bilanzierung und Steuerrecht
- Sehr gute Kenntnisse in Office-Programmen( insbesondere Excel)
- Gute englische Sprachkenntnisse in Wort und Schrift
- Gute Kenntnisse in SAP (Modul FI) oder in einem vergleichbaren Buchhaltungsprogramm (Datev etc.)