Working with Us
Challenging. Meaningful. Life-changing. Those aren’t words that are usually associated with a job. But working at Bristol Myers Squibb is anything but usual. Here, uniquely interesting work happens every day, in every department. From optimizing a production line to the latest breakthroughs in cell therapy, this is work that transforms the lives of patients, and the careers of those who do it. You’ll get the chance to grow and thrive through opportunities uncommon in scale and scope, alongside high-achieving teams rich in diversity. Take your career farther than you thought possible.
Der/Die Area Sales Manager:in (m/w/d) ist verantwortlich für die optimale (Umsatz-) Entwicklung der Region und befähigt als empathische Führungskraft und starker Vertriebscoach seine Mitarbeiter, auf die sich ständig veränderten Rahmenbedingungen und Anforderungen im Außendienst agil zu reagieren und sich weiterentwickeln zu können. Der/Die Area Sales Manager:in (m/w/d) berichtet an den verantwortlichen Sales Director.
Aufgabenbereich:
1. Erreichung der Umsatzziele und KPIs
2. Entwicklung und Umsetzung von regionsspezifischen Zielen und Projekten
3. Partizipativer und integrativer Führungsansatz:Förderung von Eigenverantwortung und Empowerment der Mitarbeiter und des TeamsHohes Maß an Integrität und VorbildfunktionLeben einer Fehler- Lern- und FeedbackkulturVermittlung einer klaren Vision
4. Aktives und regelmäßiges Coaching im Feld & Entwicklung der Mitarbeiter hinsichtlich:Unternehmerisches Denken & ZielorientierungSelling SkillsOmnichannel Customer Experience & Customer Engagement(digitale) Transformation der ArbeitsweltWeiterentwicklung wichtiger Accounts / KOL Management/ Customer EngagementIndividueller Potentiale (Talent development)
5. Strategisches Regionsmanagement:Regelmäßige Datenanalyse sowie strategische Ableitungen für entsprechende Aktionspläne im crossfunktionalem Team (z.B. Verkaufs-, Markt- & Gebietsdaten, Patientenströme)Ergebnisorientierte Planung und Controlling des Budgets
6. Externes und internes Netzwerken:Cross-funktionale Zusammenarbeit auf Peer- und Regionsebene etablieren und fördernEnge Zusammenarbeit mit Marketing, Medical, Field Access, Strategy & Operations und weiteren wichtigen internen Stakeholdern sowie externen PartnernTalentmagnet für interne und externe Talente
7. Business Unit spezifische Aufgaben:Regionale unternehmerische Gesamtverantwortung für das gesamte Hem/Onc Portfolio inkl. Omnichannel Umsetzung und Account Management mit Unterstützung und durch Steuerung des Customer Engagement und Operation Excellence Managers
Qualifikation für die Position:
8. Abgeschlossenes naturwissenschaftliches Studium und/oder abgeschlossene Ausbildung zum geprüften Pharmareferent gemäß §75 AMG
9. Bestehende Kunden- sowie Indikationserfahrung
10. Führungs- und Coachingerfahrung
11. Gute Englischkenntnisse (Wort und Schrift)
12. Routinierter Umgang der gängigen MS-Office Anwendungen
13. Gültige Fahrerlaubnis
14. Reisebereitschaft
15. Growth Mindset Empathisch, aktives ZuhörenProaktiv; Can Do & Play to Win – AttitudeKollaborativer Coach, Förderung der individuellen TalenteKundenzentrierung
16. Kompetenzen Strategisches und kritisches DenkenErfahrung im cross-funktionalem Arbeiten sowie in komplexen Matrixstrukturen(Digital-) transformationale KompetenzenData MindsetProfessionelle Kommunikations- und PräsentationsfähigkeitenResilienz und VeränderungsbereitschaftVersiert in Projektmanagement
#LI-Remote
Uniquely Interesting Work, Life-changing Careers
With a single vision as inspiring as “Transforming patients’ lives through science™ ”, every BMS employee plays an integral role in work that goes far beyond ordinary. Each of us is empowered to apply our individual talents and unique perspectives in an inclusive culture, promoting diversity in clinical trials, while our shared values of passion, innovation, urgency, accountability, inclusion and integrity bring out the highest potential of each of our colleagues.
On-site Protocol
BMS has a diverse occupancy structure that determines where an employee is required to conduct their work. This structure includes site-essential, site-by-design, field-based and remote-by-design jobs. The occupancy type that you are assigned is determined by the nature and responsibilities of your role:
Site-essential roles require 100% of shifts onsite at your assigned facility. Site-by-design roles may be eligible for a hybrid work model with at least 50% onsite at your assigned facility. For these roles, onsite presence is considered an essential job function and is critical to collaboration, innovation, productivity, and a positive Company culture. For field-based and remote-by-design roles the ability to physically travel to visit customers, patients or business partners and to attend meetings on behalf of BMS as directed is an essential job function.
BMS is dedicated to ensuring that people with disabilities can excel through a transparent recruitment process, reasonable workplace accommodations/adjustments and ongoing support in their roles. Applicants can request a reasonable workplace accommodation/adjustment prior to accepting a job offer. If you require reasonable accommodations/adjustments in completing this application, or in any part of the recruitment process, direct your inquiries to. Visit to access our complete Equal Employment Opportunity statement.
BMS cares about your well-being and the well-being of our staff, customers, patients, and communities. As a result, the Company strongly recommends that all employees be fully vaccinated for Covid-19 and keep up to date with Covid-19 boosters.
BMS will consider for employment qualified applicants with arrest and conviction records, pursuant to applicable laws in your area.
Any data processed in connection with role applications will be treated in accordance with applicable data privacy policies and regulations.