Description
Sie sind ein engagierter und dynamischer Finance Manager in einer Anwaltskanzlei und suchen Ihre nächste Herausforderung? Dann könnte dies die richtige Stelle für Sie sein! Wir suchen einen Finance Manager, der unser globales Finanzteam verstärkt und unsere drei deutschen Büros in Frankfurt, Berlin und Böblingen unterstützt.
Unsere Kanzlei
Squire Patton Boggs ist eine der stärksten integrierten Anwaltskanzleien der Welt, die an der Schnittstelle zwischen Recht, Wirtschaft und Verwaltung tätig ist. Wir bieten kommerziell ausgerichtete Geschäftslösungen, indem wir unsere juristischen, lobbyistischen und politischen Fähigkeiten und unsere unschätzbaren Verbindungen vor Ort mit einer Vielzahl von Kunden kombinieren, von alteingesessenen, führenden Unternehmen bis hin zu aufstrebenden Firmen, Start-up-Visionären und souveränen Staaten. Über 1.500 Anwälte in mehr als 40 Büros in 20 Ländern auf vier Kontinenten bieten einen konkurrenzlosen Zugang zu Fachwissen.
Unser Team
Unser globales Finanzteam besteht aus mehr als 100 Kollegen, die unsere internationalen Büros in allen Bereichen unterstützen, von der Kundenbuchhaltung und Rechnungsstellung bis hin zur Buchhaltung und Besteuerung. Was unser Angebot betrifft, so haben wir derzeit mehr als 60 Partner und Anwälte, die in einem breiten Spektrum von Bereichen tätig sind, wie z. B. Gesellschaftsrecht, einschließlich Fusionen und Übernahmen, Immobilienrecht, einschließlich gewerblicher Immobilieninvestitionen, und internationale Streitbeilegung. Unsere Mandanten reichen von privaten mittelständischen Unternehmen bis hin zu börsennotierten Unternehmen.
Are you a driven and dynamic law firm Finance Manager looking for your next challenge? Then this could the role for you! We are looking for a Finance Manager to join our global Finance team and provide support to our three German offices in Frankfurt, Berlin and Böblingen.
Our Firm
Squire Patton Boggs is one of the world's strongest integrated law firms, committed to providing insight at the point where law, business and government meet. We deliver commercially focused business solutions by combining our legal, lobbying and political capabilities and invaluable connections on the ground to a diverse mix of clients, from long-established leading corporations to emerging businesses, start-up visionaries and sovereign nations. More than 1,500 lawyers in more than 40 offices across 20 countries on four continents provide unrivalled access to expertise.
Our Team
Our global Finance team includes over 100 colleagues working together to provide support to our international offices, covering everything from client accounts and billing to office accounts and taxation. In terms of our German offering, we currently have around 60+ Partners and Lawyers practising on a broad range of areas such as Corporate including mergers and acquisitions, Real Estate including commercial real estate investments and International Dispute Resolution. Our clients range from private mid-tier companies to publicly listed enterprises, and cover a wide range of industries such as automotive, energy and utilities and hospitality and leisure. You will join our excellent German support teams, who cover everything from secretarial services to finance and billing, to support our lawyers in delivering the best service to their clients.
Our Opportunity
You will be responsible for the financial control of our German offices, manage the local financial control, treasury, statutory reporting, reconciliations and taxation compliance. You will also be working with the wider group finance team based in Europe and US to support group reporting, partner finances, cross border taxes and budgeting, as well as providing financial support to the German Office Managing Partners. You will manage the German Finance team of six, consisting of three accounting specialists and three billing specialists, in order to control the German books ensuring accuracy of daily, monthly and annual reporting. You will also assist in identifying opportunities and taking the lead in driving process improvements and efficiencies, as well as managing other finance related projects. Other duties may be assigned as required to support the wider team according to the needs of the business, truly no two days will be the same!
APCT1_DE