Valid Any Function: Administration & Support
Deine Ausbildung bei FedEx Express: … Nutze deine Chance – gestalte deine Zukunft mit uns!
Wir beliefern die Welt, schnell und kompetent. Um uns stetig zu verbessern, setzen wir auf die Spezialisten von morgen. Also auf dich! Unterstütze uns und werde Teil eines zukunftsorientierten Unternehmen mit Kunden in über 200 Ländern. Wir bieten dir eine fundierte Ausbildung mit grenzenlosen Perspektiven. Überzeuge dich selbst und verstärke unser Team in Wiesbaden als
Auszubildende zum/zur Kaufmann/-frau für Spedition und Logistikdienstleistung.
Was bieten wir dir?
1. eine fundierte Ausbildung (2,5 oder 3 Jahre)
2. Azubipaten
3. abwechslungsreiche Aufgaben
4. spannende Projekte und Events
5. ein nettes und kollegiales Umfeld
6. Prüfungsvorbereitung
7. Weiterbildungsprogramme
8. gute Übernahmechancen
9. Weihnachts- und Urlaubsgeld
10. Vermögenswirksame Leistung
11. Mitarbeiter Vorteile wie z.B Corp. Benefits
12. 38 Stundenwoche 7,6 Stunden am Tag
13. Die Ausbildungsvergütung erfolgt nach dem gültigen Flächentarifvertrag
Was erwarten wir von dir?
14. Eine gute mittlere Reife, Fachoberschulreife, Fachhochschulreife oder Abitur
15. Gute Deutsch-, Mathematik und Englisch Kenntnisse
16. Interesse an der Logistikbranche
17. Lernbereitschaft, Zuverlässigkeit und Einsatzbereitschaft
18. Bereitschaft zur Schichtarbeit
19. Spaß an Teamarbeit, Engagement, Lust auf Neues
Haben wir dein Interesse geweckt?
Dann bewirb dich bitte mit deinen Bewerbungsunterlagen direkt im Fedex Karriere Portal.
Wir freuen uns auf dich!
FedEx was built on a philosophy that puts people first, one we take seriously. We are an equal opportunity employer and we are committed to a diverse and inclusive workforce in which we provide growth opportunities for all
Our Company
FedEx is one of the world's largest express transportation companies and has consistently been selected as one of the top 10 World’s Most Admired Companies by "Fortune" magazine. Every day FedEx delivers for its customers with transportation and business solutions, serving more than 220 countries and territories around the globe. We can serve this global network due to our outstanding team of FedEx team members, who are tasked with making every FedEx experience outstanding.
Our Philosophy
The People-Service-Profit philosophy (P-S-P) describes the principles that govern every FedEx decision, policy or activity. FedEx takes care of our people; they, in turn, deliver the impeccable service demanded by our customers, who reward us with the profitability necessary to secure our future. The essential element in making the People-Service-Profit philosophy such a positive force for the company is where we close the circle, and return these profits back into the business, and invest back in our people. Our success in the industry is attributed to our people. Through our P-S-P philosophy, we have a work environment that encourages team members to be innovative in delivering the highest possible quality of service to our customers. We care for their well-being, and value their contributions to the company.
Our Culture
Our culture is important for many reasons, and we intentionally bring it to life through our behaviors, actions and activities in every part of the world. The FedEx culture and values have been a cornerstone of our success and growth since we began in the early 1970’s. While other companies can copy our systems, infrastructure and processes, our culture makes us unique and is often a differentiating factor as we compete and grow in today’s global marketplace.