Job Description: Deine Aufgaben - Du machst mit uns den Unterschied: in der Vertragsbearbeitung selektiert und überwacht den Anliegen Eingang in seinem Verantwortungsbereich über entsprechende Auswertungsmöglichkeiten bearbeitet Kunden-Anliegen zu Vertragsfakturen und Vertragsinhalten erstellt manuelle Gutschriften und Korrekturen von Fakturen bearbeitet Vorgänge zu Preisanpassung, Berechnungsaussetzung und Restmietratenberechnung, sowie Aufhebungskosten bearbeitet Geschäftsvorfälle und Beschwerden in seinem Bereich in der Kündigungsbearbeitung dokumentiert und bearbeitet Kündigungsvorgänge (Sichtung von Liegenschaftsdaten, Verträgen, Beschwerdehistorie, vertraglichen Kündigungsmöglichkeiten und erstellt Restraten- und Aufhebungssimulationen). bereitet den Kundenkontakt durch andere Stellen vor und initiiert diesen. veranlasst aus dem Kundenkontakt resultierende Aktivitäten, stimmt diese mit den betreffenden Funktionsbereichen ab und überwacht diese. nimmt die finale Kündigungsbearbeitung in den Systemen vor im Eigentümer und Verwalterwechse l klärt Rückfragen und ist als fachlicher Ansprechpartner Anlaufstelle für Kunden Dein Profil - Damit begeisterst Du uns: abgeschlossene kaufmännische Ausbildung von Vorteil wäre ein Abschluss als Fachwirtin / Betriebswirtin erste Berufserfahrung, idealer Weise in kundennahen Positionen ausgeprägte externe und interne Kundenorientierung schnelle Auffassungsgabe und hohe Belastbarkeit ausgeprägte Organisationsfähigkeit und Problemlösungskompetenz sicherer Umgang mit MS-Office und Interesse mit SAP arbeiten zu wollen Super atmosphere: Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days’ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities, wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy" For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the "Corporate Benefits" programme The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement. Apply now: Do something good for your career and the atmosphere: Use the online application form to send us your application, not forgetting the job code, your expected salary and earliest starting date. http://www.techem.de Commercial service providers are kindly requested not to contact us.