Job Description: Super Aufgaben Du überwachst, bearbeitest und priorisierst den Posteingang der einzelnen Eingangskanäle für deinen Bereich Du nimmst technische Einstellungen in Heiztec /3 nach Angaben des Kunden bzw. nach Abstimmung mit internen Abteilungen vor Du kontrollierst und pflegst die technischen Stammdaten, hierzu gehören u. a. Gerätedatenänderungen sowie Abrechnungs- und Heizungsdaten und verwendest dazu die vorgegebenen Arbeitsmittel (Heiztec3, SAP, Pharus, Outlook, MS Office) Du nimmst Änderungen auf Nutzeinheiten- und Abrechnungseinheitsebene vor Du baust Neuanlagen (Nutzer- und Gerätedaten) im System auf. Du erkennst die noch notwendigen Einstellungen zielgerichtet und leitest sie an die Fachbereiche weiter Du stehst telefonisch in Kontakt mit dem Kunden zur Klärung offener Fragen Super Voraussetzungen eine kaufmännische Ausbildung sowie erste Berufserfahrung in einem ähnlichen kaufmännischen Bereich hohe Zahlenaffinität ausgeprägtes Zeitmanagement sicherer Umgang mit den gängigen MS Office Anwendungen (Word, Excel, Outlook, MS Teams) Kommunikationsstärke in Wort und Schrift Die Stelle ist befristet zu besetzen für zunächst 2 Jahre ab Vertragsbeginn. Super atmosphere: Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days’ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities, wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy" For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the "Corporate Benefits" programme The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement. Apply now: Do something good for your career and the atmosphere: Use the online application form to send us your application, not forgetting the job code, your expected salary and earliest starting date. http://www.techem.de Commercial service providers are kindly requested not to contact us.