Road Network; Hub Operations; Ground Operations: On Road
Die Vergütung erfolgt nach dem andwendbaren Tarifvertrag sowie der GBV Entgeltordnung.
Ihre Aufgaben:
1. Ausführen von Rangierarbeiten unter Einhaltung aller relevanten Arbeitssicherheitsvorschriften, z.B. Abziehen der Transportbehälter (Wechselbrücken, Auflieger, Luftfrachtcontainer) von den Toren und Rampen, Parken der Behälter auf den vorgesehenen Flächen, Abstellen der Behälter an die Ladetore und –rampen
2. Koordination und Organisation der Behälterbewegungen auf dem Firmengelände
3. Zeitgenaue Bereitstellung und Erledigung der Bereitstellungsaufträge von Behältern an den Hallentoren
4. Überprüfung der Funktionsfähigkeit der Fahrzeuge und Behälter (inkl. Überprüfung der Gültigkeit von TÜV und sonstigen technischen Prüfsiegeln)
5. Meldung von Beschädigungen und/oder nicht einsatzfähigen Transportmittel gemäß Überprüfung
6. Einhaltung aller relevanten Regelungen, Abläufe und rechtlichen Anforderungen, wie z.B. Arbeitssicherheitsvorschriften und Betriebsordnungen
7. Pflegliche Nutzung der bereit gestellten technischen Hilfsmitteln
8. Kommunikation im Team und mit allen angrenzenden Schnittstellen
9. Unterstützung des Warehouse-Prozesses unter Einhaltung der relevanten Arbeitssicherheit- und Ladungssicherheitsvorschriften
Ihr Qualifikationsprofil:
10. Abgeschlossene Ausbildung oder vergleichbare Berufserfahrung
11. Führerschein Klasse CE erforderlich
12. Bereitschaft zum Schichtdienst, Nacht- und Wochenend- und Feiertagsarbeit
13. Belastbarkeit, Flexibilität, Teamfähigkeit
14. Berufserfahrung im Umschlagsbereich eines KEP Dienstleisters von Vorteil
15. Belastbarkeit, Flexibilität, Kommunikationsfähigkeit, Teamfähigkeit
16. EDV Kenntnisse erwünscht
17. Gefahrgutkenntnisse und Gabelstaplerschein von Vorteil
18. Gute Deutschkenntnisse von Vorteil
FedEx was built on a philosophy that puts people first, one we take seriously. We are an equal opportunity employer and we are committed to a diverse and inclusive workforce in which we provide growth opportunities for all
Our Company
FedEx is one of the world's largest express transportation companies and has consistently been selected as one of the top 10 World’s Most Admired Companies by "Fortune" magazine. Every day FedEx delivers for its customers with transportation and business solutions, serving more than 220 countries and territories around the globe. We can serve this global network due to our outstanding team of FedEx team members, who are tasked with making every FedEx experience outstanding.
Our Philosophy
The People-Service-Profit philosophy (P-S-P) describes the principles that govern every FedEx decision, policy or activity. FedEx takes care of our people; they, in turn, deliver the impeccable service demanded by our customers, who reward us with the profitability necessary to secure our future. The essential element in making the People-Service-Profit philosophy such a positive force for the company is where we close the circle, and return these profits back into the business, and invest back in our people. Our success in the industry is attributed to our people. Through our P-S-P philosophy, we have a work environment that encourages team members to be innovative in delivering the highest possible quality of service to our customers. We care for their well-being, and value their contributions to the company.
Our Culture
Our culture is important for many reasons, and we intentionally bring it to life through our behaviors, actions and activities in every part of the world. The FedEx culture and values have been a cornerstone of our success and growth since we began in the early 1970’s. While other companies can copy our systems, infrastructure and processes, our culture makes us unique and is often a differentiating factor as we compete and grow in today’s global marketplace.