Req ID:474642
Wir bei Alstom verstehen Verkehrsnetze und was Menschen bewegt. Von Hochgeschwindigkeitszügen, U-Bahnen, Monorails und Straßenbahnen bis hin zu schlüsselfertigen Systemen, Dienstleistungen, Infrastruktur, Signaltechnik und digitaler Mobilität bieten wir unseren Kunden das branchenweit breiteste Portfolio an Möglichkeiten. Unsere 80.000 Kolleginnen und Kollegen machen Mobilität auf der ganzen Welt jeden Tag noch umweltfreundlicher und intelligenter, indem sie Städte miteinander verbinden und dazu beitragen, dass der CO2-Ausstoß reduziert und Autos ersetzt werden.
We are currently looking to recruit a Project Engineering Manager for our Signalling team located in Mannheim, Germany.
As a Project Engineering Manager you need to ensure the successful management, planning and execution of customer projects.
The Project Engineering Manager is a member of the Project Core team, responsible for all engineering tasks within a customer project.
In this role you must lead the technical core team of a project and coordinate all activities.
You are responsible for the execution of engineering tasks within a customer project in time and budget and act as an interface between the technical core team and the project management, the approval authorities and the customer.
Responsibilities:
• Planning and scheduling of all technical work packages needed for the execution and homologation of customer projects, release planning
• Managing of the technical core team, synchronisation of project tasks, dates, time lines and budget
• Represent the project regarding engineering towards the customer and homologation authorities
• Act as an interface towards the development department, change management, evaluate No-Conformity Reports, Feature requests,
• Risk and opportunity management
Qualifications:
• Relevant academic background, Master of Science in Engineering or systems science or equivalent experience.
• At least 3 years of experience in a similar role.
• Knowledge in railway signalling processes and solutions.
• Knowledge of applicable standards and regulations (ERTMS/ETCS)
• Experience in Requirements Management and traceability (e.g. DOORS) is a plus.
• Desired competencies: customer orientation, communication, team player, planning, drive for results, decision making.
• Good documentation and presentation skills using MS Office tools
• Fluent in English and German
We thank all applicants for their interest, however, only those under consideration will be contacted.
Bei Alstom finden übrigens nicht nur Zugenthusiasten einen erfüllenden Wirkungsbereich. Wir können Ihnen garantieren, dass Sie stolz sein werden, wenn Sie mit Freunden oder Familie in einen unserer Züge steigen. Sie fühlen sich der Herausforderung gewachsen? Dann würden wir uns freuen, von Ihnen zu hören!
Was Sie sonst noch wissen sollten
Als weltweit tätiges Unternehmen sind wir ein Arbeitgeber, der Chancengleichheit fördert und die Vielfalt in den über 63 Ländern, in denen wir tätig sind, würdigt. Wir setzen uns dafür ein, allen einen integrativen Arbeitsplatz bieten zu können.
Job Type: Experienced