Roche fosters diversity, equity and inclusion, representing the communities we serve. When dealing with healthcare on a global scale, diversity is an essential ingredient to success. We believe that inclusion is key to understanding people’s varied healthcare needs. Together, we embrace individuality and share a passion for exceptional care. Join Roche, where every voice matters.
The Position
Unsere Mission ist es, ein Service-Team aus Experten für die Massenspektrometrie in Europa aufzubauen. Erfahrene und hochqualifizierte Techniker und Applikationsexperten verantworten den Kundenservice für das neue Mitglied unserer cobas Analyzer-Familie - den cobas i 601 Mass Spec Analzyer. Dieses internationale Team kümmert sich um den länderübergreifenden Support remote und vor Ort in Europa und im Nahen Osten Möchtest Du Teil dieser zukunftsweisenden Entwicklung sein?
Was dich erwartet:
Wir suchen einen qualifizierten und erfahrenen Technik- und Applikationsexperten (m/f/d) mit Erfahrung in Massenspektrometrie und Liquid Chromatography (LC), der grenzüberschreitenden Technik- und Applikationssupport für unsere Kunden in Krankenhäusern und niedergelassenen Laboren in Europa bietet. Die Rolle umfasst Implementierung, Wartung und Service unserer Systeme.
Zu deinen Aufgaben gehört u.a.:
* Du bist verantwortlich für die Installation und Einarbeitung im Kundenlabor und kümmerst dich um präventive, proaktive und prädiktive Support-Aktivitäten.
* Du bist Teil eines länderübergreifenden, funktionsübergreifenden und globalen Teams und übernimmst bei Bedarf eine führende Rolle in Koordination und Management.
* Du betreust mehrere Roche Analysensysteme einschließlich Anwendungs- und technischer Aspekte, Schulungen, Wartungen und Reparaturen.
* Du bearbeitest Anfragen von Kunden und Kollegen und löst Fehler, Reklamationen und komplexe Probleme eigenständig.
* Du nutzt digitale Service-Tools, um Reklamationen effektiv zu lösen. Zusammen mit dem technischen Außendienst, maximierst du Ausfallzeiten.
* Du stellst die Einhaltung interner Prozesse sowie Trainings- und Supportkonzepte sicher, bringst proaktiv neue Ideen zur Optimierung ein und beteiligst dich am Wissenstransfer.
* Du schlägst proaktiv Aktivitäten vor, die mit Kundenzufriedenheitsumfragen und laufendem Kunden- und Geschäftsbereichsfeedback abgestimmt sind und setzt diese um.
Das bringst du mit:
* Du hast einen Master-/Bachelor-Abschluss in Ingenieurwissenschaften oder ein technisches Abitur mit guter vorheriger Serviceerfahrung in einem verwandten Bereich.
* Du bist versiert im medizinischen/diagnostischen Markt, verfügst über vertiefte Kenntnisse in der quantitativen Massenspektrometrie und Liquid Chromatography (LC), und verfügst über fortgeschrittene IT-Kenntnisse.
* Du hast einen starken Kundenfokus sowie die Fähigkeit, produktive Kundenbeziehungen in einer komplexen Matrix-Umgebung aufzubauen.
* Du verfügst über ausgezeichnete persönliche Fähigkeiten, Zuverlässigkeit und kommunizierst effektiv auf allen Ebenen.
* Du besitzt analytische Fähigkeiten, bist zielorientiert, gewissenhaft und organisiert. Darüber hinaus bringst du eine hohe Resilienz und Lösungsorientierung mit.
* Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse sind obligatorisch.
Du bringst die Bereitschaft mit, bis zu 75% der Zeit zu reisen.
Du bist im Raum Berlin/ Leipzig ansässig, in der Nähe eines Flughafens und offen für regelmäßige Reisen innerhalb von Europa.
Wenn du ein erfahrener und hochqualifizierter Systembetreuer oder Applikationsexperte in der Massenspektrometrie bist, über die erforderlichen applikativen & technischen Kompetenzen verfügt und Leidenschaft für außergewöhnlichen Kundensupport hast, freuen wir uns, von dir zu hören. Sei Teil der Zukunft, schließe dich unserem Team an und trage zu unserer Mission bei, einen Unterschied im Leben von Patienten und medizinischem Fachpersonal zu machen.
___________________________________________________________________
We are united in our commitment to providing exceptional care and celebrating authenticity while embracing and celebrating our differences. Although we are all unique individuals, our curiosity and passion for delivering the highest quality care unites us. Come join us at Roche, where our mission is fueled by inclusion. Your journey begins now!
We are building a team of Mass Spectrometry Service Experts - technicians and scientists - who will be responsible for the customer support of our new Mass Spectrometry analyzer. This international team will do the cross-country support remotely and on-site in Europe and Middle East. Do you feel the passion, and would you like to be part of this new exciting journey?
Purpose:
We are currently seeking a highly skilled and experienced Field Support and Application Engineer Expert (d/f/m) with mass spectrometry experience and liquid chromatography knowledge to join our team. In this role, you will provide cross-border applicative and technical support to our customers in hospitals and commercial laboratories in Europe. Your role will involve implementation, preventative maintenance, repairs and service activities.
Responsibilities:
* You will coordinate the technical installation of instruments, including site preparation, system testing, application of reagents, customer training, routine support, and handover.
* You will contribute to complex, cross country, cross-functional and global teams, taking a leading role when required and navigating complex situations by applying a diverse skill set.
* You are responsible for several Roche instruments, training, maintenance and repair, ensuring adherence to general guidelines for target agreements and economic efficiency.
* You will handle customer and employee inquiries, resolving errors, complaints, and complex problems independently. You utilise digital service tools to effectively solve problems.
* You will ensure adherence to internal processes, and training/support concepts, while proactively introducing new ideas for optimization and engaging in knowledge transfer across stakeholders to ensure timely and high-quality information management.
* Finally, you propose and implement activities aligned with customer satisfaction surveys and ongoing customer and business area feedback.
Qualifications:
* Master/Bachelor Engineer or Technical High school degree with good previous service experience in a related field.
* You are proficient in the medical/diagnostic market and have advanced knowledge of liquid chromatography and quantitative mass spectrometry plus a strong IT understanding.
* Excellent working approach with a strong customer focus.
* Proficiency in building productive customer relationships within a complex matrix environment.
* Excellent interpersonal skills, reliability, and ability to communicate effectively at all levels.
* Strong analytical approach, target-oriented, meticulous, and organised.
* Proficient/advanced problem-solving skills and ability to work under pressure.
* Fluency in both German and English is mandatory.
Availability to travel up to 75% of the time.
You are based in the area of Berlin / Leipzig, in close distance to an airport and open to travel around Europe on a regular basis.
If you are a highly skilled Mass Spectrometry Field Support and Application Engineer Expert with a passion for providing exceptional customer support and possess the necessary applicative and technical expertise, we would love to hear from you. Be part of the future, join our team and contribute to our mission of making a difference in the lives of patients and healthcare professionals.
Your contact to us! With people. For people.
Do you need further support?
Please have a look at our FAQs, you will find them via .
Who we are
At Roche, more than 100,000 people across 100 countries are pushing back the frontiers of healthcare. Working together, we’ve become one of the world’s leading research-focused healthcare groups. Our success is built on innovation, curiosity and diversity.
With more than 8,000 employees, Mannheim is the third largest Roche site in the world. It headquarters the Diabetes Care business unit and the sales organization of diagnostics products and is the hub of the worldwide diagnostics business. From your beginning with Roche, our motivated team will welcome and support you. Numerous opportunities for personal development, flexible work hours, attractive compensation packages and special family assistance programs are available.
Roche is an Equal Opportunity Employer.