To ensure effective process and business performance, under minimal supervision, works with local operations and other staff to identify issues, conduct root cause analysis, and develop and implement corrective actions. Takes an active role in helping drive continuous improvement by developing quality metrics, including Statistical Process Controls, and analysis of data. Develops basic to complex processes and process maps. To fulfill accreditation, regulatory and business requirements, under minimal supervision, participates in, or leads operational process improvement through metrics, problem identification, root cause analysis and developing and implementing corrective actions. To fulfill accreditation and regulatory requirements collaborates with Accreditation Services for planning and executing external assessments. Manages local accreditation/regulatory external accreditations and assessments. To fulfill accreditation and regulatory requirements plans and conducts internal audits to ISO standard requirements, local scheme requirements, as well as business related audits (ISO9001, ISO17025 and ISO 27001) that have been assigned. Facilitates resolution of non-conformances by identifying owners, working with staff with root cause analysis and appropriate corrective actions. To achieve business results and performance requirements, designs, implements and maintains local Quality Systems under the supervision of Quality Engineering Management. May also be responsible for local Quality support at one or more sites under the supervision of Quality Management. Read and follow the Underwriters Laboratories Code of Conduct and follow all physical and digital security practices. Performs other duties as assigned. Aufgaben : Arbeitet mit den Laboren und anderen Mitarbeitenden zusammen, um Probleme zu identifizieren und Ursachenanalysen durchzufu00fchren, entwickelt und implementiert Korrekturmau00dfnahmen. Unterstu00fctzt die Planung und Durchfu00fchrung interner Qualitu00e4ts- und Prozessaudits. Entwickelt Qualitu00e4tskennzahlen, einschlieu00dflich statistischer Prozesskontrollen und analysiert Daten, um die kontinuierliche Verbesserung voranzutreiben. Nimmt in einer verantwortlichen Rolle an Qualitu00e4tsverbesserungsteams teil. Bietet qualitativ hochwertige Schulungen und Interpretationen von Standards. Kennt und befolgt den Verhaltenskodex der Underwriters Laboratories sowie alle Vorschriften, physische und digitale Sicherheitsverfahren. Nutzt spezielle Pru00fcfmethoden und Pru00fcfmittel, um geeignete Pru00fcfprogramme aufzustellen. Kann UL in technischen Ausschu00fcssen und/oder branchenbezogenen Funktionen wie Seminaren und Messen vertreten. Leitet die Kommunikation mit den Kunden ein, um die Vorteile neuer und bestehender Dienstleistungen zu fu00f6rdern und zu erklu00e4ren. Verfolgt die Kontakte mit Kunden. Kommuniziert mit den Kunden, um technische Fragen zu besprechen und -Anforderungen zu erlu00e4utern sowie Projektkosten, Fertigstellungstermine und Musteranforderungen zu vermitteln. Ermu00f6glicht die Beantwortung von Kundenanliegen und die Lu00f6sung komplexer Kundenprobleme. Bietet technische Unterstu00fctzung fu00fcr Kunden bei technischen Fragen. Kommuniziert den Projektstatus und die Projektergebnisse an die Kunden durch hu00e4ufigen Kontakt und die Erstellung von Berichten. Unterstu00fctzt die Labore bei der Erstellung von Vorlagen fu00fcr Pru00fcfprotokollen und Berichten und gibt diese frei. Erstellt und pflegt die Module zur u00dcberwachung der Kompetenzen. u2003 Verantwortlichkeiten / Befugnisse werden u00fcber die Mitarbeitertu00e4tigkeitsmatrix innerhalb der SOP ULID-006674 geregelt Einstellungsvoraussetzungen: Universitu00e4tsabschluss (oder gleichwertig) in Ingenieurwesen oder verwandten Bereichen und eine entsprechend mindestens 6-ju00e4hrige Berufserfahrung im Sachgebiet. Nachgewiesene Fu00e4higkeit zur Durchfu00fchrung von Ursachenanalysen und Korrekturprozessen durch Planungs- und Implementierungsmau00dfnahmen. Nachgewiesene Fu00e4higkeit zur Datenanalyse und Interaktion mit allen Ebenen des Unternehmens zur Darstellung und Unterstu00fctzung von Verbesserungsprozessen. Detaillierte Kenntnisse der Grundsu00e4tze des Qualitu00e4tssystems einschlieu00dflich Qualitu00e4ts- und Geschu00e4ftsmodellen (z.B. ISO 9001, ISO/IEC 17025, ISO/IEC 17065). Detaillierte Kenntnisse in der Prozessabbildung und im Prozess-Redesign. Nachweis der Fu00e4higkeit zur Unterstu00fctzung von Qualitu00e4tsaudits. Detaillierte Kenntnisse der Auditierungswerkzeuge und -techniken. Preferred - University degree (or equivalent) in Engineering, or related field plus generally six years of directly related experience. Detailed knowledge of quality systems and process improvement principles, tools and techniques including quality and business excellence models (e.g., ISO 9001, 17025, 17065, Lean Sigma). Demonstrated knowledge of auditing and CAPA Principles. Demonstrated ability to conduct internal quality audits, root cause analysis and plan/implement corrective action. Demonstrated ability to analyze data, to interact with all levels of the organization, and to present and facilitate discussions of the findings. Ability to lead improvement teams to develop mid-level to complex processes and process maps. UL LLC has been and will continue to be an equal opportunity employer. To assure full implementation of this equal employment policy, we will take steps to assure that: Persons are recruited, hired, assigned and promoted without regard to race, color, age, sex or gender, sexual orientation, gender identity, gender expression, transgender status, religion, creed, national origin, ethnicity, citizenship, ancestry, disability, genetic information, military or veteran status, pregnancy, marital or familial status, or any other protected category under applicable law.